تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

یادداشت لاریجانی خطاب به سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیتش در انتخابات ۱۴۰۰

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در یادداشتی کوتاه خطاب به سخنگوی شورای نگهبان بر خواسته خود برای اعلام علنی دلایل رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و خطاب به طحان نظیف نوشت: «از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به‌نحو ایهام.»

کد خبر: ۱۱۱۸۹۰
۱۲:۲۹ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

رد صلاحیت لاریجانی در انتخابات 1400

دیدارنیوز: علی لاریجانی خطاب به سخنگوی شورای نگهبان گفت: از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به‌نحو ایهام.

متن یادداشت علی لاریجانی خطاب به عضو شورای نگهبان به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای طحان‌نظیف

با سلام.

جناب‌عالی، در مصاحبۀ اخیر، دربارۀ اعلام عمومی دلایل عدم‌احراز صلاحیت نامزد‌ها فرمودید چنین کاری شرعاً و قانوناً ممکن نیست، زیرا به حیثیت افراد، که امری محترم است، لطمه وارد می‌کند.

این سخن به‌طور کلی درست است. اما دربارۀ افرادی نظیر حقیر، که خود درخواست علنی‌کردن آن را دارم، وجاهت ندارد و مسئولیت آن بر عهدۀ شورای نگهبان نیست. ضمناً این‌گونه بیانات شما ابهام‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند و شفاف کردن موضوع را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

این مطلب دربارۀ نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که در این تصمیم شورا مشارکت داشته‌اند نیز صادق است. جناب‌عالی جوان تحصیل‌کرده و متدینی هستید. از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به‌نحو ایهام.»

پیش از این نیز لاریجانی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و همچنین در ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ مکرراً از شورای نگهبان درخواست کرده بود که علت عدم احراز صلاحیت وی را علنی اعلام کنند.

بعد از ارسال دلایل رد صلاحیت لاریجانی از سوی شورای نگهبان برای شخص وی او در نامه‌ای به این شورا درخواست کرد که مهر محرمانه از این نامه حذف شود تا او بتواند دلایل رد صلاحیت خود را به اطلاع عموم برساند. 

لازم به ذکر است که رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به نظر بسیاری از تحلیلگران سیاسی بزرگترین شوک این انتخابات بود و تاثیرات به سزا در فضای سیاسی کشور داشت.

لاریجانی از آن زمان تاکنون پیگیر اعلام دلایل رد صلاحیت خود است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
خب شورای نگهبان اعلام نموده افراد اگر تمایل داشته باشند میتوانند نامه ای را که این شورا دال بر دلایل رد صلاحیت انها به خودشان ابلاغ کرده را منتشر کرده یا از محتوی ان عموم را مطلع کنند . این که دیگر دست خود اقای لاریجانیست که به مردم دلایل اعلامی شورای نگهبان را بگوید یا نگوید . دیگر این بازیها برای چه هست ؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی