تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

با پارگی فرش چه کنیم؟

پارگی فرش معمولا در فرش های پوسیده صورت می‌گیرد ولی گاهی فرش های نو هم دجار پارگی می‌شود، برای حل مشکل پارگی راه هایی وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۱۷۹۹
۱۴:۴۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

با پارگی فرش چه کنیم؟

دیدارنیوز: گاهی فرش‌ها بر اثر آب دیدگی یا آسیب و یا سوختگی دچار پارگی در برخی بخش‌ها می‌شوند که نیاز به تعمیر اساسی پیدا می‌کنند.

در نظر داشته باشید که هرگونه عملیات خودسرانه جهت رفو و ترمیم فرش پاره شده در منزل می‌تواند آسیب به فرش را گسترش دهد.

جهت استحکام بیشتر فرش قبل از هر اقدامی شیرازه دوزی و پرداخت ریشه الزامی است.

امروزه قالیشویی‌ها متناسب با رنگ زمینه فرش از نخ‌های کلافی جداگانه برای ترمیم و رفوی فرش بهره می‌برند.

قالیشویی معتبر افرا خدماتی مانند ترمیم کردن فرش در محل پارگی با استفاده از سوزن رفو گری قابل ترمیم انجام می‌دهد.
چنانچه محل پارگی دارای پوسیدگی هم باشد ترمیم پوسیدگی نیز انجام می‌گیرد و بعد لبه‌ها به همدیگر دوخته خواهند شد.
رفو کردن فرش‌های سوخته نیز از تخصص‌های قالیشویی افرا می‌باشد لازم به ذکر است که جنس الیاف قالی در هزینه‌ها دخیل می‌باشد.

ترمیم فرش سبب طولانی‌تر شدن عمر آن و برگشتن جلای قبلی فرش می‌شود.

روش‌های ترمیم پارگی فرش

به برطرف کردن کجی، پارگی، پوسیدگی، سوختگی و هر نوع آسیب دیدگی فرش ترمیم می‌گویند.

بدین منظور از روش‌هایی مانند ریشه بافی شیرازه دوزی و رفوگری فرش استفاده می‌شود.. ریشه بافی: ریشه آسیب دیده را کاملا از فرش جدا می‌کنند سپس ریشه جدید را با مهارت و تخصص به فرش می‌بافند.. شیرازه دوزی: پارگی شیرازه در اثر پاره شدن چله‌های شیرازه فرش (نوار‌های دو طرف طولی فرش) رخ‌می‌دهد.

در شیرازه دوزی مانند گلیم بافی با یک رنگ خامه از لابلای چله‌های کنار رد می‌شود این عملیات تا کمی بالاتر از قسمت‌های آسیب دیده ادامه پیدا می‌کند و پس از اتمام سر نخ را محکم می‌کنند و روی آن را توسط چکش ضربه می‌زنند تا با قسمت‌های دیگر شیرازه هم سطح گردد.. رفوگری: در رفوگری فرش ابتدا فرش را می‌شویند سپس گره‌های آسیب دیده باقی مانده را توسط سوزن و درفش از فرش جدا می‌کنند و چنانچه بخش آسیب دیده بزرگ باشد آن را در قاب چوبی قرار می‌دهند و سپس نوبت به تارکشی و گره زنی میرسد تا فرش به حالت قبلی خود بازگردد.

جهت ایراد‌هایی مانند چروک قالی توسط نوار‌هایی از پشت فرش را به حالت نرمال باز می‌گردانند.

پارگی فرش بیشتر در چه نوع فرش‌هایی رخ می‌دهد؟

پارگی در فرش‌های ماشینی حاصل علت هایی، چون پارگی در اثر شل کردن چسب پشت فرش، پارگی در محل اتصال شیرازه و یا پارگی در محل اتصال ریشه به فرش است.

اما پارگی در فرش‌های دستباف دلایلی، چون ساییدگی، پوسیدگی، وجود خاک در بتن فرش و تا کردن غیر اصولی دارد.

ایجاد پارگی در هنگام شستشو، گیر کردن فرش دستباف به نقطه‌ای در هنگام جابجایی و قرار گرفتن اشیاء نوک تیز با فشار در مدت زمان طولانی از دیگر نمونه‌های پارگی فرش‌های دستباف است که با روش اشکال هندسی ترمیم می‌گردند.

پارگی در محل اتصال ریشه فرش‌های دستباف نیز می‌تواند ناشی از خورده شدن توسط حشره و یا پوسیدگی آن ناحیه باشد که در این مواقع تکنیک ترمیمی ریشه زنی فرش بهترین راهکار میباشد.

استفاده از خدمات قالیشویی برای پارگی فرش

کارخانه قالیشویی فوق حرفه‌ای و مجرب افرا علاوه بر خدمات شستشو مانند سفید شویی و اعلاشویی همزمان سرویس‌های رفوی فرش را نیز ارائه می‌دهد.

در این قالیشویی خدمات ترمیم محل سوختگی و پارگی انواع فرش، ریشه زنی و رفوی حرفه‌ای با عالیترین کیفیت و به شرط رضایت مشتری صورت می‌گیرد.

کارشناسان افرا جهت بررسی پارگی قالی تمامی سطوح فرش را بازدید می‌کنند.

در کل رفو و اصلاح پارگی فرش با سه هدف کمک به عملیات تکمیلی فرش، جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و برطرف کردن آسیب دیدگی در فرش انجام می‌شود

استادکاران رفوگر افرا و دقت و ظرافت آن‌ها از دلایل برتری خدمات ما می‌باشد.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی