تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بهترین آمبولانس خصوصی و مقایسه با آمبولانس دولتی

نیاز به آمبولانس این روزها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. اما آمبولانس خصوصی چیست و چگونه در تهران می‌توان از خدمات این آمبولانس‌ها استفاده کرد.

کد خبر: ۱۱۱۶۴۲
۱۲:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

دیدارنیوز: اولین گام برای نجات جان بیماران و افرادی که در سانحه‌های مختلف دچار جراحات عمیقی شده اند، انتقال سریع آن‌ها به بیمارستان است. حال شاید شما هم شنیده باشید که آمبولانس‌های دولتی فقط بیماران را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل می‌کنند و امکان حمل بیمار تا بیمارستان یا مراکز درمانی دلخواه بیمار در آمبولانس‌های دولتی فراهم نیست. در مواقع غیر اورژانسی بهترین راه استفاده از آمبولانس خصوصی تهران است.

آمبولانس خصوصی

اما آمبولانس خصوصی چیست و چه تفاوتی با اورژانس‌های دولتی دارد؟ در این مقاله اطلاعات کاملی در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.

تفاوت آمبولانس خصوصی تهران با آمبولانس دولتی در چیست؟

در ابتدا قبل از اینکه به تفاوت میان این اورژانس‌ها بپردازیم بهتر است که با مفهوم اورژانس خصوصی تهران آشنا شوید. بطور کلی به مجموعه‌های خصوصی که با لوازم پزشکی و دارا بودن مجوز‌های لازم به ارائه خدمات درمانی و انتقال بیماران به بیمارستان مشغول بوده و تنها در شهر تهران فعالیت دارند، آمبولانس خصوصی تهران می‌گویند.

اگر بخواهیم آمبولانس‌های دولتی و خصوصی را با یکدیگر مقایسه کنیم، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های آن‌ها در هزینه است. اورژانس‌های دولتی موظف به انتقال بیماران داخل و خارج از شهر به بیمارستان بوده و در این راستا هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند این در حالی است که شما برای استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی تهران باید هزینه پرداخت کنید.

البته لازم به ذکر است که این هزینه برای خدمات باکیفیت تری است که در مقایسه با مراکز دولتی تجربه می‌کنید. به عنوان مثال برای درخواست آمبولانس خصوصی در مرکز خدمات آمبولانس پارس امداد خدمات زیر را دریافت می‌کنید:

  •  تجهیز آمبولانس به کیف احیا، دستگاه ساکشن، دستگاه شوک، دستگاه ونتیلاتور و...
  • اعزام آمبولانس‌های هوایی و زمینی
  • اعزام آمبولانس بین شهری و اماکن ورزشی
  • ارائه خدمات به صورت شبانه روزی
  • وجود پایگاه‌های چهارگانه در چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب تهران
  • استفاده از آمبولانس‌های تیپ A، تیپ B، VIP، NICU
  • استفاده از لوازم یکبار مصرف و ضدعفونی کامل تجهیزات در دوران کرونا

علاوه بر این مورد اگر محل زندگی و وقوع حادثه در شمال تهران باشد، اما شما مایل به انتقال به بیمارستانی در جنوب تهران باشید، این امکان تنها از طریق تماس با آمبولانس خصوصی تهران امکان پذیر است، زیرا آمبولانس‌های دولتی شما را به نزدیک‌ترین بیمارستان رسانده و به درخواست بیمار توجهی ندارند.

همانطور که میدانید، با شماره گیری ۱۱۵ می‌توانید از خدمات سرویس آمبولانس دولتی بهره ببرید. ۱۶۹۴ شماره تماس آمبولانس خصوصی پارس امداد بوده که یکی از مجهزترین آمبولانس‌های خصوصی تهران بشمار رفته و نیاز به شماره گیری پیش شماره نیز ندارد.

از طرفی پس از قطع تماس نیز در کمتر از ۲۰ دقیقه در آدرس مقصد حضور یافته و به درخواست بیمار رسیدگی می‌نمایند.

از نمونه‌های خوب خارجی هم می‌توان به کلینیک مایو اشاره کرد؛ که بطور مداوم در بین رتبه‌های برتر رتبه بندی‌های ایالات متحده قرار دارد.

انواع انتقال‌ها از طریق آمبولانس خصوصی

یکی از مهمترین وظایف کادر درمان که در آمبولانس و اورژانس فعالیت دارند، انتقال بیماران به بیمارستان‌ها تحت هر شرایطی است. چرا که تا زمانی که بیمار توسط یک پزشک متخصص ویزیت نشود، جان آن در خطر است. از این رو باید هر چه سریعتر بیمار به بیمارستان منتقل گردد.

به همین خاطر به طور معمول ۳ نوع جابجایی و انتقال برای بیماران و مجروحان در نظر گرفته شده است:

انتقال زمینی

یکی از ساده‌ترین روش‌های انتقال بیمار به بیمارستان ها، انتقال زمینی است. در این نوع انتقال، آمبولانس‌ها ماشین‌های مجهز در تیپ‌های مختلف می‌باشند. هر تیپ برای دسته‌ای از بیماران و مجروحان مناسب است. به عنوان مثال آمبولانس NICU تنها برای انتقال نوزادان به بیمارستان مناسب بوده و تجهیزات لازم برای پذیرش بزرگسالان را ندارد.

انتقال هوایی

بهترین آمبولانس خصوصی و مقایسه با آمبولانس دولتی

در برخی از نقاط جغرافیایی دور افتاده و صعب العبور که امکان انتقال بیمار از طریق زمینی فراهم نیست، کادر درمان از اورژانس‌های هوایی استفاده می‌نمایند. برای انتقال بیمار به وسیله این روش، از هلیکوپتر و یا جت‌های خصوصی استفاده می‌شود.

در این پرواز، خدمه به امور پزشکی مسلط بوده و تجهیزات لازم نظیر مانیتور، شوک، ونتیلاتور و ... برای درمان سطحی بیمار فراهم آمده است. از طرفی خلبان این جت‌ها افرادی کاملا آموزش دیده بوده که استاندارد‌ها و گواهینامه‌های مربوطه را از اداره ملی استاندارد دریافت کرده اند از این رو هیچ نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت.

در برخی از کشور‌ها سقف بیمارستان‌ها به نحوی طراحی می‌شود که امکان فرود هواپیما و جت‌های اورژانسی وجود داشته باشند. علاوه بر این اکثر فرودگاه‌های کشور نیز قادر به پذیرش آمبولانس خصوصی هوایی می‌باشند.

انتقال دریایی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در صورت بروز مشکل در جزایر و یا کشتی‌ها که امکانات پزشکی کم و محدود است، برای نجات جان بیماران چه باید کرد؟

در این مواقع از آمبولانس خصوصی، اما از نوع دریایی بهره گرفته می‌شود. این نوع آمبولانس‌ها نیز کاملا مجهز به دستگاه‌ها و لوازم مورد نیاز بوده تا پزشکان بتوانند به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی روند درمان و پیشگیری از خطرات بیشتر را انجام داده و جان بیمار را حفظ نمایند. برای این اورژانس‌ها اتاقک‌هایی ایزوله شده استفاده می‌شود.

تمام این تجهیزات برای اعزام بیماران با سرعت بالاتر و در زمان کمتر است. مهمترین هدف در تمامی مراکز اورژانس کشور، کمک به بهبود وضعیت بیمار و نجات جان وی است.

انواع آمبولانس‌های مورد استفاده در اورژانس خصوصی تهران

بطور کلی در ایران آمبولانس‌ها به دو دسته تیپ A و B تقسیم می‌شوند. تیپ A به آمبولانس‌هایی گفته می‌شود که بیمار وضعیت بدی نداشته و تنها دارای جراحات سطحی و شکستگی‌های اندام است. این آمبولانس‌ها به تجهیزات کمک‌های اولیه نظیر دستگاه اکسیژن و وسایل ثابت سازی مجهز هستند.

بهترین آمبولانس خصوصی و مقایسه با آمبولانس دولتی

آمبولانس خصوصی تهران تیپ B برای سوانح جدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماشین‌ها کاملا مجهز بوده تا وضعیت بیمار به خوبی کنترل شود. نوع دیگر اورژانس‌های تیپ B مربوط به اورژانس NICU است که مختص به جابجایی و انتقال نوزادان بوده و برای انتقال بزرگسالان مناسب نیست. با توجه به شرایط بیمار هر چهار پایگاه شمال، جنوب، غرب و شرق آمبولانس خصوصی پارس امداد، آماده خدمات رسانی به هموطنان خواهد بود.

هزینه استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی تهران

از آنجایی که اورژانس‌های دولتی هیچگونه هزینه‌ای در قبال خدمات خود دریافت نمی‌کنند، همواره موضوع هزینه اورژانس خصوصی تهران برای افراد مطرح است. هزینه نهایی بنابر فاکتور‌های مختلف متفاوت خواهد بود. از جمله مواردی که بر هزینه آمبولانس خصوصی تاثیرگذار است، می‌توان به شرایط بیمار، طول مسافت، کلیه لوازم دارویی و مصرفی و تعداد توقف‌های آمبولانس اشاره نمود.

لازم به ذکر است که بیمه هزینه‌های ناشی از استفاده از این نوع آمبولانس را پوشش نداده و تمامی هزینه‌ها باید به صورت آزاد پرداخت شوند.

برای اطلاع از سایر خدمات آمبولانس خصوصی پارس امداد می‌توانید به وب سایت رسمی این مرکز مراجعه نمایید.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مهرداد کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
1
صرفا خواستم از مطالب خوب سایتتون تشکر کنم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی