تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

سخنگوی طالبان: در حال مذاکره با روسیه برای به رسمیت شناخته شدن هستیم

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد که این گروه در حال مذاکره با روسیه برای به رسمت شناخته شدن و بازگشایی سفارتخانه‌های دو طرف است.

کد خبر: ۱۱۱۱۳۱
۱۰:۲۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مذاکره طالبان با روسیه

دیدارنیوز: سخنگوی طالبان از مذکرات با روسیه درباره به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان و بازگشایی سفارت مسکو در کابل خبر داد.

به گزارش تاس، سخنگوی طالبان از مذکرات با روسیه درباره به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان و بازگشایی سفارت مسکو در کابل خبر داد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در گفتگو با این خبرگزاری گفت: «ما در تلاش هستیم تا با همه کشور‌های جهان روابط برقرار کنیم. در وهله نخست ما در مورد روابط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم که بدون آن امکان توسعه هیچ همکاری با کشور‌های دیگر نیست. ما در حال مذاکره با روسیه و قبل از هر چیز درباره به رسمیت شناختن دولت خود و افتتاح سفارتخانه‌ها هستیم. حل این مسئله راهی برای همکاری‌های آینده خواهد بود».

مجاهد در پاسخ به پرسشی درباره دلایل عدم از سرگیری کامل عملیات فرودگاه بین‌المللی کابل گفت: «تلاش می‌کنیم تا پرواز‌های بین‌المللی از کابل را از سر بگیریم، اما مشکلاتی وجود دارد. ضروری است که هیئتی که مسئول رعایت قوانین ایمنی در زمین فرودگاه و داخل هواپیما‌ها است، مطابق استاندارد‌های بین‌المللی تشکیل شود. در حال حاضر دنبال تشکیل چنین هیئتی هستیم، اما هنوز موفق نشده‌ایم».

وی تأکید کرد که افغانستان قصد دارد پرواز‌های بین‌المللی از فرودگاه کابل از جمله به مقصد روسیه را از سر بگیرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی