تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه: عراق در مسیر درست دموکراسی است

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات عراق این کشور را در مسیر درست دموکراسی دانست. خطیب‌زاده به سوالات خبرنگاران در مورد سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه و مسائل افغانستان هم پاسخ داد.

کد خبر: ۱۱۱۱۲۷
۱۰:۱۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت خارجه: عراق در مسیر درست دموکراسی است

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سفر امیر عبداللهیان به سوریه تنظیم شده بود، گفت: ایران و لبنان روابطشان را بر اساس خواست طرف ثالث تنظیم نکرده اند و اراده دو پایتخت گسترش روابط دوجانبه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا سعید خطیب زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز حافظ و تشریح گاهشمار سیاست خارجی درباره سفر امیرعبدالهیان به لبنان گفت: ایران و لبنان روابط‌شان را براساس خواست طرف ثالث تنظیم نکرده‌اند و روابط ما تاب آورانه نسبت به تحریم هاست.

وی با بیان اینکه اراده دو پایتخت گسترش روابط است، اضافه کرد: گفتگو‌ها به این خاطر بود که پروژه‌ها را بدون توجه به فشار و تحریم‌ها پیگیری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مشکل سوخت رسانی برای هواپیمای امیرعبداللهیان و سفر وی به سوریه به همین خاطر گفت: این خبرسازی است. سفر امیرعبداللهیان از قبل به سوریه تنظیم شده بود.

این دیپلمات ارشد درباره انتخابات پارلمانی عراق گفت: آنچه دیروز در عراق رخ داد، ادامه پروسه مردم‌سالاری در این کشور است. از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم و نفس برگزاری آن در زمان مناسب برگزار شد و فکر می‌کنیم این کشور در مسیر درست دموکراسی است.

خطیب زاده درباره حمله به پایگاه‌های ضد ایرانی در عراق هم گفت: بار‌ها به دوستان عراقی و اقلیم کردستان گفتیم این مسأله با حسن همجواری نسبتی ندارد که پایگاه‌هایی در خاک عراق علیه ایران باشند. این پایگاه‌ها باید جمع شوند. این مسأله را اقلیم و دولت بغداد می‌دانند. این پایگاه‌ها نمی‌توانند به کارشان ادامه یابد. هرکجا لازم باشد براساس منافع خود عمل می‌کنیم.

وی درباره برگزاری نشست همسایگان افغانستان در ایران گفت: نخستین جلسه برخط میان وزرای امور خارجه افغانستان برگزار و مقرر شد نشستی در تهران با حضور وزرا داشته باشیم. نشست همسایگان در تهران همان است. برگزاری این نشست در دستورکار است، ولی معلوم نیست چه زمانی برگزار شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد ایران قرار شد روسیه هم در این نشست حضور یابد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا ایران در نشست مسکو درباره افغانستان شرکت می‌کند؟ گفت: پیشنهاد روسیه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی