تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ورود مجلس به ماجرای سند خودرو

در حالی که اعلام شده است که برگ سبز صادره توسط نیروی انتظامی به منزله سند خودروست، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اعلام کرده است که به نظر مجلس نقل و انتقال خودرو به دفاتر اسناد رسمی مربوط است.

کد خبر: ۱۱۰۶۹۲
۱۰:۵۱ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

برگ سبز + سند دفتری + خودرو

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ما اعتقادمان این است که قانون ابهام ندارد و قانون‌گذار وظیفه نیروی انتظامی در دادن برگ سبز را مشخص کرده، وظیفه دفاتر اسناد رسمی را مشخص کرده است.

 سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پی درخواست رئیس قوه قضائیه درباره تصمیم‌گیری مجلس درباره برگ سبز خودرو و انتظار مردم برای اینکه مجلس هر چه سریعتر در این رابطه با ایجاد قانون تعیین تکلیف کند، با تأکید بر واضح بودن ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار کرد: ما اعتقادمان این است که قانون ابهام ندارد و قانون‌گذار وظیفه نیروی انتظامی در دادن برگ سبز را مشخص کرده، وظیفه دفاتر اسناد رسمی را مشخص کرده است.

وی افزود: در ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده، بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک را نیروی انتظامی انجام می‌دهد و برگ سبز صادر می‌کند، ولی نقل و انتقال سند خودرو با دفاتر اسناد رسمی است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال با توجه به جوی که ایجاد شده ما استفساریه‌ای در خصوص این ماده تهیه کرده‌ایم و به زودی برای رسیدگی به هیئت رئیسه مجلس خواهیم داد و تا هفته آینده جزئیات آن مشخص خواهد شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی