تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واشنگتن بار دیگر از گفت‌وگوهای ایران و عربستان استقبال کرد

در پی استقبال رابرت مالی از مذاکرات ایران و عربستان یک مقام آمریکایی دیگر از این مذاکرات استقبال کرد.

کد خبر: ۱۱۰۶۳۶
۱۳:۱۷ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

واشنگتن بار دیگر از گفت‌وگوهای ایران و عربستان استقبال کرد

دیدارنیوز - به نقل از النهار العربی، جنیفر جاویتو، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق طی بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت: ما از گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان استقبال می کنیم، ما از هر گفت وگوی مستقیمی که منجر به گسترش صلح و ثبات در منطقه شود، استقبال می کنیم.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز رابرت مالی، مسئول ویژه وزارت خارجه آمریکا در ایران گفت که واشنگتن از اعلام عربستان مبنی بر مذاکرات مستقیم با دولت جدید ایران استقبال می‎کند.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی اخیرا در نشست خبری مشترک با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تایید برگزاری مذاکرات میان ایران و عربستان گفت: گفت‌وگوها با ایران همچنان در مرحله مقدماتی است و امیدواریم که مسائل مورد اختلاف را فرا گیرد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر برگزاری دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد و اینکه گفته شده هیئتی از عربستان به تهران برای بررسی زمینه‌های بازگشایی سفارت این کشور در ایران به تهران سفر کرده است، گفت: گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. تاکنون چندین دور از این گفت‌وگوها در بغداد انجام شده است. این گفت‌وگوها به صورت منظم در حال انجام است که محور آن‌ها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.

وی همچنین با بیان اینکه دو کشور هیچ پیش شرطی را برای انجام این گفت‌وگوها انجام نداده‌اند، گفت:‌ ما تلاش داریم که در چارچوب یک رابطه مرضی‌الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی