تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

حال ناخوش دریاچه ارومیه؛ کاهش ۴۲ درصدی حجم آب دریاچه

حجم آب دریاچه ارومیه در پایان سال آبی ۱۴۰۰ - ۹۹ بر اساس آمار‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران، دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب گزارش شده است که نسبت به سال آبی پیش از آن کاهشی ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۱۰۲۷۶
۱۲:۵۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

کاهش حجم آب دریاچه ارومیه

دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، در پایان سال آبی ۰۰ - ۹۹ حجم آب موجود در دریاچه ارومیه به دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در مقایسه با پایان سال آبی ۹۹-۹۸، حدود دو میلیارد متر مکعب و نسبت به میانگین بلندمدت ۱۳ میلیارد و ۶۵۹ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

تراز سطح آب این دریاچه با کاهش ۶۲ صدم متری نسبت به سال آبی گذشته (۹۹-۹۸) به رقم یک‌هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی‌متر رسیده که این روند کاهشی با آغاز بارش‌های پاییزه و اجرای برنامه‌های هدایت آب، می‌تواند متوقف شود.

تغییرات تراز سطح آب دریاچه ارومیه در پایان سال آبی۱۴۰۰ - ۹۹ نسبت به میانگین بلندمدت بیانگر کاهش سه هزار و ۶۵ متری است.

سال آبی ۱۴۰۰ - ۹۹، در حالی به پایان رسید که وسعت دریاچه ارومیه رقم دو هزار و ۲۷ کیلومتر مربع را نشان داده و در مقایسه با سال آبی گذشته یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر مربع کاهش دارد.

سال آبی ۱۴۰۰ - ۹۹ تنها با ۱۵۷.۷ میلی‌متر بارش به پایان رسیده که این رقم نسبت به سال آبی ۹۹-۹۸ حدود ۱۶۰ میلی‌متر کاهش داشته و جزو کم‌بارش‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال گذشته بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی