تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بالغ بر ۵۰ کشور از برنامه واکسیناسیون WHO جا ماندند

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد بالغ بر ۵۰ کشور در جهان از هدف سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای واکسیناسیون کامل ۱۰ درصد از جمعیت خود در برابر بیماری کووید-۱۹ تا پایان ماه سپتامبر، جا مانده‌اند.

کد خبر: ۱۱۰۲۷۰
۱۲:۲۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

برنامه واکسیناسیون WHO

دیدارنیوز ـ بیشتر کشور‌هایی که از برنامه تعیین شده سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون کامل ۱۰ درصد از جمعیت خود عقب مانده اند، کشور‌های آفریقایی هستند و آمار کلی افرادی که در این کشور‌ها به طور کامل در برابر بیماری واکسینه شده اند در حال حاضر ۴.۴ درصد است.

بسیاری از این کشور‌های جامانده از برنامه واکسیناسیون از جمله کشور‌هایی با میزان درآمد پایین هستند که در تامین واکسن و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون با مشکل روبرو هستند.

همچنین برخی از آن‌ها درگیر جنگ یا ناآرامی‌های داخلی هستند و کشور‌هایی همچون هائیتی نیز با وقوع بلایای طبیعی مواجه هستند که روند توزیع واکسن را سخت کرده است.

در انگلیس تقریبا ۶۶ درصد از کل جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند و این رقم در اتحادیه اروپا حدود ۶۲ درصد و در ایالات متحده ۵۵ درصد است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در آفریقا از میان ۵۴ کشور تنها ۱۵ کشور توانسته اند ۱۰ درصد از جمعیت خود را به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند و نیمی از کشور‌های این قاره کمتر از دو درصد جمعیت خود را واکسینه کرده اند.

سطح واکسیناسیون کرونا در اروپا؛ نابرابر، متفاوت و خطرناک

یک شبکه آمریکایی طی گزارشی عنوان کرد، در حالیکه اتحادیه اروپا پیشتاز واکسیناسیون در جهان بوده است، اما سطح واکسیناسیون در سراسر اروپا تفاوت دارد و به صورت یکسان در همه کشور‌های اروپایی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش شبکه سی ان ان، در حالیکه گفته شده است حدود سه چهارم بزرگسالان در اتحادیه اروپا در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان واکسیناسیون در شرق و غرب اروپا متفاوت است.

در کشورهایی، چون ایرلند، مالت، پرتغال و دانمارک، میزان واکسیناسیون در سطح استاندارد جهانی و حدود ۹۰ درصد بوده است، اما در کشور‌هایی همچون رومانی و بلغارستان میزان افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، به ۳۳ و ۲۲ درصد بزرگسالان این دو کشور رسیده است.

مشکل، کمبود واکسن در اروپا نیست بلکه همه کشور‌های اتحادیه اروپا به تمامی واکسن‌های تایید شده از سوی اتحادیه اروپا دسترسی دارند و حتی برخی کشور‌ها از جمله مجارستان به واکسن روسی اسپوتنیک هم دسترسی داشته است.

" ایوان کراستف" یک فعال سیاسی بلغارستان در این زمینه گفت: کشور‌های اروپایی واکسن‌ها را در اختیار دارند. هر کسی در اروپا که بخواهد واکسن بزند، واکسن موجود است. مشکل چیزی دیگری است. شک و تردید‌های عمیقی نسبت به واکسن‌ها وجود دارد که منشا آن بی‌ثباتی‌های سیاسی کشورها، تئوری‌های توطئه و فقدان اعتماد به مقامات است.

وی افزود: در بلغارستان و رومانی، سطح بالای بی‌اعتمادی وجود دارد. حتی بسیاری از افراد در جامعه پزشکی دو کشور برای واکسن‌زدن تردید دارند. از این رو، تعجب ندارد که این چالش در کل جامعه این دو کشور نیز وجود داشته باشد.

تردید‌ها نسبت به واکسن کرونا در حالی در بلغارستان و رومانی مشاهده می‌شود که این دو کشور با چالش افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا از اویل سپتامبر روبرو هستند.

پیش از این مراکز پزشکی معتبر گزارش داده بودند که کشور‌هایی که میزان واکسیناسیون پایینی دارند اگر میزان فاصله اجتماعی‌شان را کاهش دهند، با خطر افزایش بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در پاییز روبرو خواهند بود.

در همین راستا به دلیل گسترش بیشتر ویروس کرونا، افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند نیز آسیب پذیرتر خواهند شد.

دولت رومانی مقصر میزان ضعیف واکسیناسیون در این کشور را انتشار اخبار دروغین و تئوری‌های توطئه‌ای خوانده که در فضای مجازی گسترش یافته است.

در این میان به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا در زمینه واکسیناسیون به دو بخش تقسیم شده است؛ بخشی اول کشور‌هایی که سطح واکسیناسیون و ایمن سازی مناسبی دارند و بخش دوم کشور‌هایی که همچنان با چالش متقاعد کردن شمار زیادی از افراد برای واکسن زدن روبرو هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی