تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

هشدار دادستان کرج در مورد کلاهبرداری با پیامک جعلی «ثنا»

حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: کلاهبردارن با ارسال پیامک جعلی سامانه «ثنا» و نصب بدافزار بر روی گوشی، اقدام به خالی کردن حساب قربانیان می‌کنند، افزایش آگاهی مهم‌ترین مانع در برابر این کلاهبرداری است.

کد خبر: ۱۰۹۹۳۰
۱۲:۳۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

هشدار دادستان کرج در مورد کلاهبرداری

دیدارنیوز ـ حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به تشکیل چندین فقره پرونده در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک آلوده به لینک بدافزار و خالی شدن حساب کاربران، گفت: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود و نصب بدافزار و واریز وجوه اندک می‌کنند.

مددی افزود: این بدافزار قابلیت ارسال و دریافت پیامک از گوشی قربانی خود را دارد و مجرمین با استفاده از این قابلیت و به دست آوردن اطلاعات بانکی کاربران، اقدام به برداشت و خالی کردن حساب قربانیان خود می‌کنند.

وی با اشاره به بازداشت چندین نفر در این رابطه با دستور قضایی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در ناکام کردن این نوع ترفند‌های کلاهبرداری، افزایش آگاهی‌ها در این خصوص است؛ کاربران حتما توجه داشته باشند که خدمات الکترونیک قضایی از قبیل مشاهده اطلاعات و ابلاغ رایگان است و پیامک‌های ارسالی از قوه قضائیه، فاقد لینک هر نوع سایتی است؛ البته هر یک از هم وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت adliran.ir از قابلیت‌های خدمات قضایی الکترونیک استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام بازداشت سه باند در این خصوص توسط پلیس فتا، تصریح کرد: هر یک از شهروندان که قربانی این نوع کلاهبرداری شده اند می‌توانند برای طرح شکایت به ناحیه یک یا دو دادسرای عمومی و انقلاب کرج واقع در محدوده پل آزادگان مراجعه کنند.

برچسب ها: کلاهبرداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی