تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

عبور قیمت نفت از مرز ۸۰ دلار

قیمت نفت برنت رکورد ۳ ساله را شکست و به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد. نفت شاخص آمریکا نیز با رشدی ۰.۸ درصدی، ۷۶ دلار و ۱۱ سنت قیمت خورد.

کد خبر: ۱۰۹۹۰۰
۰۹:۴۶ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

افزاش قیمت نفت جهانی

دیدارنیوز ـ قیمت نفت برنت بعد از ۳ سال از ۸۰ دلار در هر بشکه عبور کرد. این در شرایطی است که در سال‌های اخیر، قیمت نفت تحت تاثیر شیوع کرونا، کاهش چشم‌گیری را تجربه کرد و برای تنظیم قیمت‌ها در بازار، کشور‌های عضو اوپک و ۱۰ کشور تولید کننده نفت غیر اوپکی، توافق کردند تا در مجموع ۹.۷ میلیون بشکه از تولید نفت خود را از بازار خارج کنند.

با این اقدام اگرچه بخشی از قیمت از دست رفته نفت در بازار‌های جهانی جبران شد، اما مقاومت ۸۰ دلاری برای طلای سیاه همچنان پا برجا بود.

اکنون در آستانه ورود به فصل سرد سال در نیمکره شمالی زمین و پیش‌بینی افزایش تقاضای سوخت از یک سو و کنترل نسبی بیماری کرونا با واکسیناسیون گسترده از سوی دیگر، تقاضا برای نفت در جهان افزایش پیدا کرده است.

در کنار این عوامل، احتمال کمبود گاز در اروپا در زمستان نیز باعث شده تا توجه به نفت به عنوان سوخت جایگزین بیشتر شود.

این عوامل باعث شد تا نفت در معاملات امروز مقاومت ۸۰ دلار در هر بشکه را بشکند.

نفت برنت ۰.۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و ۸۰ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت شاخص آمریکا نیز با رشدی ۰.۸ درصدی، ۷۶ دلار و ۱۱ سنت قیمت خورد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت نفت در سال جاری به طور متوسط ۸۷ دلار در هر بشکه خواهد بود. آنگونه که مقامات بهداشتی جهان اعلام کرده‌اند، کرونا تا بهار سال آینده تا حد زیادی کنترل می‌شود که این نشان‌دهنده بازگشت کامل فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند در تقویت تقاضای نفت و افزایش قیمت آن نقش مهمی داشته باشد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: قیمت نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی