تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ایران ۲ ـ قزاقستان ۳؛ کابوس برزیلی، رویای ایران را محو کرد!

پس از پیروزی پرتغال بر اسپانیا در مرحله یک چهارم نهائی جام جهانی فوتسال، ایران به مصاف تیم سختکوش و قدرتمند قزاقستان رفته است.

کد خبر: ۱۰۹۸۸۴
۲۱:۴۹ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

فوتسال ایران

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم ملی فوتسال ایران پس از اینکه در مرحله گروهی جام جهانی دو پیروزی مقابل صربستان و آمریکا به دست آورد و برابر آرژانتین شکست خورد، در دور یک‌هشتم نهایی برابر ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 9 بر 8 به برتری رسید تا امشب به مصاف قزاقستان برود؛ تیمی که در گروه A با هفت امتیاز در صدر جدول ایستاد و پس از آن با نتیجه 7 بر صفر از سد تایلند عبور کرد تا حالا رودرروی ملی‌پوش ایران قرار بگیرد.

ایران در شرایطی به مصاف قزاقستان رفته که ستون فقرات حریف را سه بازیکن برزیلی تشکیل می‌دهند. هیگوئیتا دروازه‌بان این تیم که چهار سال است به عنوان بهترین گلر دنیا شناخته می‌شود به دلیل تبحری که در بازی با پا دارد و حمله را از عقب طراحی می‌کند، بازیکن بسیار موثری است. تاینان و دوگلاس نیز دو بازیکن برزیلی دیگر این تیم هستند.

گزارش زنده: ایران ۲ ـ قزاقستان ۱

در نیمه نخست ایران بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و با حوصله و آرامش توپ را در اختیار گرفت. بازیکنان تیم ملی با سبک ایرانی کاملا قزاقستان را مهار کردند. 

گل اول ایران: در دقیقه 7 این اولاد قباد بود که پاس خوبی دریافت کرد و دروازه قزاق‌ها را گشود. پاس احمد عباسی واقعا عالی بود.

پس از گل اول ایران، نوبت به قزاقستان رسید که حملاتش را بیشتر کند اما حفظ توپ بازیکنان ایران اجازه باز شدن دروازه را نداد. 

گل دوم ایران: در دقیقه 15 بازی، مهدی جاوید پاس چیپ استثنایی از زمین خودی به پشت بازیکنان قزاقستان فرستاد تا احمد اسماعیل‌پور با فرار از کنار تاینان در موقعیت تک به تک با هیگوئیتا قرار بگیرد و با دریبل این دروازه‌بان و ستاره قزاق‌ها و ضربه پای راست گل دوم ایران را بزند.

با افزایش فاصله به دو گل، ایران تا پایان نیمه نخست با ارامش بازی را اداره کرد و یکی دو فرصت خوب را نیز روی دروازه قزاق‌ها ایجاد کرد. البته قزاقستان هم خطرهایی را روی دروازه ایران ایجاد کرد که با واکنش علیرضا صمیمی مواجه شد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم مسابقه، انگار وضعیت نیمه اول برعکس شد و قزاق‌ها حاکم بر میدان شدند. آبی‌ها بااستفاده از جلو آمدن هیگوئیتا فشار زیادی را روی خد دفاعی ایران گذاشتند و نهایتا به نتیجه رسیدند.

گل اول قزاقستان: در دقیقه 25 ضربه اولادقباد در موقعیت تک به تک توسط هیگوئیتا دفع شد تا در برگشت ضدحمله قزاق‌ها از سمت راست زمین با ضربه بغل پای تورساگولوف از کنار دستان صمیمی عبور کند و تبدیل به گل شود. 

گل دوم قزاقستان: در دقیقه 29 ضربه ایستگاهی عجیبی که با تصمیم داور مبنی بر تمارض محمد شجری در لحظه برخورد با هیگوئیتا به سود قزاقستان اعلام شده بود، جونیور به سمت چپ پاس داد تا آرنولد کنوب با شوت تماشایی و مهارنشدنی دروازه ایران را باز کند و کار را به تساوی بکشد.

با ثبت گل دوم قزاقستان، ایران از لاک دفاعی بیرون آمد و فرصت‌هایی را روی دروازه حریف جان‌سخت ایجاد کرد. ایران دو بار تا مرز گل زدن پیش رفت. یک بار  احمد عباسی هیگوئیتا را به شدت به زحمت انداخت و یک بار هم اسماعیل‌پور با شوتی سرکش و سرضرب دروازه حریف را تهدید کرد.

قزاقستان در فاصله 4 دقیقه به پایان بازی 5 فوله شد تا ناچارا احتیاط را چاشنی کارش کند. داگلاس جونیور در فاصله کمتر از سه دقیقه مانده به پایان مسابقه شوت خطرناکی زد که صمیمی آن را به کرنر فرستاد.  

گل سوم قزاقستان: در دقیقه 18 بازی ضربه کرنر قزاقستان به گل تبدیل شد. توپ مستقیما به تاینان رسید و او هم به یک بغل پای چپ دروازه صمیمی را باز کرد.

در دقیقه 20 شوت عالی جاوید را هیگوئیتا به بیرون زد. ایران با سیستم پاور پلی سعی دارد گل مساوی را بزند.  دقیقه آخر مسابقه با حمله همه جانبه ایران دنبال شد و در ثانیه‌های پایانی نیز چیزی نمانده بود گل مساوی به ثمر برسد اما باز هم هیگوئیتا مانع از گل شد.

به این ترتیب ایران از صعود به نیمه نهایی باز ماند در حالی که قزاقستان بسیار تیم قوی و منسجمی نشان داد و با استفاده از بازیکنان و مربی برزیلی به موقعیت تازه‌ای در جام جهانی فوتسال راه یافت. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی