تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چلسی - منچسترسیتی: توخل به دنبال پوکر

چلسی و منچسترسیتی، دو مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس در اولین دیدار هفته ششم این رقابت‌ها به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر: ۱۰۹۵۹۳
۰۹:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

چلسی - منچسترسیتی: توخل به دنبال پوکر

دیدارنیوز - اولین نبرد هفته ششم لیگ برتر انگلیس، حساس‌ترین دیدار خواهد بود. چلسی سر ظهر و از ساعت ۱۵ (۱۲:۳۰ به وقت لندن) در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

چلسی؛ پایان تونل وحشت اول!

وقتی هفته دوم چلسی به مصاف آرسنال می‌رفت، وارد تونل وحشت لیگ برتری شد. در ۵ هفته آبی‌های لندن، آرسنال، لیورپول، تاتنهام و منچسترسیتی را پیش‌رو داشتند. ۲ برد و یک مساوی مقابل رقبایی از بیگ‌سیکس عملکردی عالی برای تیم توماس توخل است. حالا در مهم‌ترین چالش به مصاف قهرمان فصل قبل خواهند رفت. از لحاظ روحی می‌توان گفت هم بابت موفقیت‌های اخیر چلسی در شرایطی ایده‌آل قرار گرفته، هم این که ۳ بازی با سرمربی آلمانی را از سیتیزن‌ها برده‌اند و برگ برنده دست آن‌هاست. به نوعی می‌توان گفت توخل روش مچ‌اندازی با گواردیولا را خوب یاد گرفته. حالا باید دید رکوردی تاریخی خواهد زد و صدر جدول را با چهارمین برد متوالی مقابل سیتی در تمامی رقابت‌ها حفظ خواهد کرد یا خیر.

منچسترسیتی؛ میان‌بر به روزهای خوب

بازی پرانتقاد مقابل ساوتهمپتون کمی هواداران منچسترسیتی را ناامید کرده است. با این حال نمی‌توان گفت اتفاق بدی برای مدافع عنوان قهرمانی رخ داده، چرا که آن‌ها با یک برد مقابل چلسی می‌توانند چند نشان را هدف بگیرند. یکی این که نوار ناکامی‌ها مقابل چلسی را پاره کننده و انتقام شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند. دیگری این که بالای سر رقیب در جدول لیگ برتر قرار بگیرند. ثبت تنها یک گل در دو بازی برای سیتی نگران‌کننده است، ولی فراموش نکنید این تیم فقط یک گل در ۵ بازی نخستش دریافت کرده و در ۴ بازی آخر هم کلین‌شیت کرده. با این حال خیلی‌ها می‌گویند تیم پپ در فصل جاری با وجود در اختیار داشتن ستاره‌های پرتعداد، مثل گذشته شاداب نیست و شاید همین باعث شود در کورس قهرمانی عقب بماند.

آخرین جدال

آخرین نبرد دو تیم را می‌توان مهم‌ترین دیدارشان دانست. در فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۲۱، چلسی موفق شد با تک‌گل هاورتس از سد منچسترسیتی بگذرد و قهرمان شود.

آمار بازی

۴۸) در ۴۸ بازی لیگ برتری بین چلسی و منچسترسیتی، آبی‌های لندن ۲۷ برد کسب کرده‌اند و آبی‌آسمانی‌های شهر منچستر ۱۴ برد داشته‌اند. ۷ بازی هم مساوی شده است.

۶) در ۶ بازی آخر چلسی و منچسترسیتی در لیگ برتر هر تیم ۳ بازی را برده. نکته جالب این که فصل قبل هر تیم در خانه خودش به رقیب باخت.

۴) فصل قبل ۴ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفتند که اولین بازی را منچسترسیتی برد و سه‌تای بعدی در جام‌حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان را چلسی.

۴) چلسی می‌تواند اولین تیم در تاریخ باشد که تیم پپ گواردیولا را در ۴ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها شکست می‌دهد. نکته جالب این که ۳ برد قبلی همگی با هدایت توماس توخل رقم خورده.

۰) ۱۲ بازی آخر بین چلسی و منچسترسیتی در لیگ برتر مساوی نشده است. سیتی ۷ برد داشته و چلسی ۵ برد.

۱۰) چلسی رکوردی جالب در ۵ هفته نخست لیگ برتر زده. این تیم ۱۲ گل زده و ۱۰ گلزن متفاوت داشته. فقط آرسنال چنین رکوردی را در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ با ۱۰ گلزن متفاوت در ۴ هفته ثبت کرد.

۳) کوین دبروینه ستاره بلژیکی منچسترسیتی موفق شده در ۳ بازی آخر لیگ برتری دروازه تیم سابقش چلسی را باز کند. فقط کرگ بلیمی با پیراهن نیوکاسل موفق شده در ۴ بازی متوالی به چلسی گل بزند.

۵۱) از ژانویه ۲۰۲۱ که توماس توخل سرمربی چلسی شده، آبی‌های لندن ۵۱ امتیاز گرفته‌اند که در این مدت زمان فقط منچسترسیتی با ۵۵ امتیاز آمار بهتری نسبت به آن‌ها داشته.

مصدومان و محرومان

ادوارد مندی و کریستین پولیشیچ مصدومان چلسی هستند که البته احتمال رسیدن هردو به این بازی مهم وجود دارد. بنژامن مندی که فعلاً در زندان است! رودری، ایلکای گوندوغان، اولکساندر زینچنکو، آیمریک لاپورت و جان استونز هم مصدومان منچسترسیتی هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: مندی، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آسپیلیکوئتا، آلونسو، کواچیچ، جورجینیو، هاورتس، مانت و لوکاکو
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، آکه، کانسلو، دبروینه، فرناندینیو، فودن، ژسوس، گریلیش و تورس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی