تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

پرسپولیس ۱ ـ استقلال تاجیکستان صفر؛ ترابی قفل آهنین را شکست!

در ادامه مسابقات مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در شهر دوشنبه به مصاف تیم استقلال تاجیکستان رفته است.

کد خبر: ۱۰۸۵۷۲
۱۹:۵۱ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

گزارش زنده: پرسپولیس صفر ـ استقلال تاجیکستان صفر

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پرسپولیس نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، در شرایطی به مصاف استقلال دوشنبه رفته که میزبانش از مرموزترین تیم‌های این فصل از مسابقات جام باشگاه‌های آسیاست. استقلال تاجیکستان در چند هفته اخیر سعی کرده در خفا و بدون آنکه اطلاعاتی از تیمش درز کند، قدم به این مسابقه حساس بگذارد. تاهمین جا هم استقلال دوشنبه افتخار بزرگی برای کشور خود به دست آورده اما به نظر می‌آید آنها به این مقدار راضی نیستند.

آخرین اخبار حکایت از غیبت دو بازیکن اصلی این تیم دارد. ویتالی لوچنکو سرمربی این تیم از داشتن دروازه‌بان اولش رستم یاتیموف به دلیل مصدومیت محروم است و آندره میسچنکو مدافع قلدر و تنومند تیم نیز دوکارته شده و این بازی را از دست داده است.  

اما پرسپولیس نیز با تغییراتی نسبت به بازی‌های مرحله مقدماتی به این مرحله قدم می‌گذارد. ترکیب دو تیم به این شرح اعلام شده است:

ترکیب ابتدایی استقلال تاجیکستان: خاسانوف، جوریبائف، لارین، نازاروف، صافاروف، جوابئوف، زوئیروف، جالیلوف، هانانوف، جالیلوف و سویروف

ترکیب ابتدایی پرسپولیس: حامد لک، وحید امیری، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، امید عالیشاه، رضا اسدی، مهدی ترابی، میلاد سرلک و مهدی عبدی

گزارش بازی: بازی در دقایق ابتدایی با برتری نسبی تیم پرسپولیس آغاز شده است. با این حال تیم استقلال تاجیکستان به تدریج خود را پیداکرده و چند بار به دروازه بان سرخپوشان نزدیک شدند. 

دقیقه 20: استقلال تاجیکستان صاحب یک ضربه کاشته در موقعیت بسیار مناسبی در پشت دروازه پرسپولیس شدند که این ضربه کاشته به دیوار دفاعی پرسپولیس برخورد کرد. 

دقیقه 25: بازیکنان استقلال تاجیکستان توپ را بیشتر در میانه میدان در اختیار دارند و سعی دارند به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند. بازیکنان پرسپولیس عمدتا  در نیمه خودی متراکم شده اند. 

دقیقه 28: بازیکنان پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته در نزدیکی خط کرنر شدند. مهدی ترابی این توپ را کوتاه و زمینی ارسال کرد اما این توپ به مهاجم هدف نرسید. 

دقیقه 30: پرسپولیس  حملاتی را از جناح راست با استفاده از توپ های قطری بلند روی دروازه حریف تدارک می بینند، در این لحظات پرسپولیس بیشتر صاحب توپ و میدان است. 

دقیقه 34:  در حالی که پرسپولیس با پرتاب اوت بلند امیری موقعیتی روی دروازه حریف ایجاد کرده بود، در یک صحنه مشکوک به خطا موقعیت یک ضد حمله برای استقلال تاجیکستان به دست امد که البته به نتیجه نرسید و توپ توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد. 

دقیقه 38: یک ارسال بلند از سمت راست دروازه پرسپولیس خطری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که سیدجلال حسینی توپ را به کرنر فرستاد. این ضربه کرنر هم با یک ضربه سر خوب از سوی بازیکنان استقلال تاجیکستان همراه شد که حامد لک توپ را مهار کرد. 

دقیقه 40: سانتر بلند وحید امیری از جناح راست مهدی عبدی را در موقعیت خوبی قرار دارد که ضربه این بازیکن در موقعیتی نامتعادل به خارج از دروازه رفت. 

دقیقه 43: حرکت ترکیبی سیامک نمعتی و امید  عالیشاه و سانتر بلند عالیشاه روی دروازه استقلال تاجیکستان فرصت خوبی را برای مهدی عبدی فراهم کرد که توپ راهی کرنر شد. 

پایان نیمه اول: در این نیمه علی رغم برتری نسبی پرسپولیس و حملاتی که این تیم به خصوص از جناح راست با همکاری عالیشاه و نعمتی سامان می داد اما استقلال تاجیکستان دفاعی کم اشتباه داشت. استقلال با بهره گیری از حمایت تماشاگرانش و به مدد دوندگی بسیار بالا در دقایقی بر بازی مسلط شد و حتی توانست موقعیت هایی را روی دروازه پرسپولیس خلق نماید. 

آغاز نیمه دوم: یحیی گل محمدی تیمش را بدون تغییر وارد میدان کرده است. پرسپولیس در نیمه اول 78  درصد مالکیت توپ داشت اما در خلق موقعیت موثر ناکام بود. باید دید برنامه شاگردان یحیی برای نیمه دوم چیست و آیا از دفاع چند لایه استقلال تاجیکستان رد می‌شوند یا خیر. 

دقیقه 47: شوت بسیار خطرناک بازیکن استقلال تاجیکستان را حامد لک با نوک انگشتانش به کرنر فرستاد. 

پرسپولیس همچنان از فقدان یک طراح در خط میانی خود رنج می برد و دفاع چند لایه استقلال تاجیکستان نیز فضاها را برای پرسپولیسی‌ها مسدود کرده است. 

دقیقه 52: نفوذ خوب نعمتی از جناح راست که بعد از چند دریبل به دست آمد، یک موقعیت خوب را برای امیری در محوطه جریمه استقلال تاجیکستان فراهم کرد که ضربه امیری راهی کرنر شد. 

بازیکنان استقلال تاجیکستان به ضد حمله دل بسته اند و در ضد حملات سریع خطرناک ظاهر می شوند. 

دقیقه 56: بازی چند دقیقه ای برای رسیدگی به وضعیت مصدومیت نازاروف بازیکن استقلال تاجیکستان متوقف شد. 

دقیقه 58: سرلک با توپ ربایی از میانه میدان به دروازه حریف نزدیک شد اما در دادن پاس در عمق بی دقت عمل کرد و موقعیتی خلق نشد. 

بازیکنان استقلال تاجیکستان با تراکم در نیمه خودی و دوندگی زیاد مانع از نزدیک شدن پرسپولیسی ها به دروازه و خلق موقعیت می شوند. یحیی گل محمدی هنوز تغییری در ترکیب تیمش ایجاد نکرده است. بر خلاف نیمه اول جناح چپ پرسپولیس هم در حملات فعال است اما به خلق موقعیت موثر موفق نمی شود. 

دقیقه 62: وحید امیری کوشید با یک پاس کوتاه مهدی عبدی را در موقعیت گل قرار دهد که توپ توسط مدافعان حریف به کرنر زده شد. 

دقیقه 67: روی یک ضد حمله مهدی عبدی پاس بسیار زیبایی را در درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربات امیری و اسدی هر بار بی دقت زده شد و یک موقعیت بسیار ارزشمند از دست رفت. 

دقیقه 77: ضربه سر دقیق و محکم مهدی عبدی در دستان دروازه بان استقلال تاجیکستان قرار گرفت. 

دقیقه 78: داور ژاپنی بازی به میلاد سرلک کارت زرد نشان داد. 

دقیقه 79: سرانجام یحیی گل محمدی دست به تعویض زد و  عیسی آل کثیر  به جای مهدی عبدی وارد میدان شد. حامد پاکدل هم جای امید عالیشاه خسته را گرفت. 

دقیقه 81: ارسال مهدی ترابی روی یک ضربه کاشته با ضربه بی  دقت سر رضا اسدی به بیرون رفت. 

دقیقه 87: سانتر بسیار زیبا و دقیق سیامک نعمتی بعد از دریبل مدافعان استقلال تاجیکستان  با ضربه بی دقت ترابی منجر به گل نشد.

دقیقه 89: گل اول پرسپولیس: ضربه بسیار زیبا و ناگهانی مهدی ترابی در کمال ناباوری در درون دروازه نشست تا پرسپولیس به گل اول و سرنوشت ساز خود دست یابد. در این صحنه ترابی از پشت محوطه جریمه و با مشاهده جایگیری نادرست دروازه بان استقلال تاجیکستان با یک ضربه فنی دروازه این تیم را گشود تا پرسپولیس نفسی به راحتی بکشد. 

دقیقه 93: شوت از راه دور بازیکن استقلال تاجیکستان را حامد لک با دشواری به کرنر فرستاد. ضربه نواخته شده بسیار دقیق و خطرناک بود. 

پایان بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی