تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بازداشت فروشندگان غیرمجاز داروی کرونا

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی‌کل کشور از بازداشت ۳۰ نفر به جرم خروج دارو‌های کرونایی از بیمارستان خبر داد.

کد خبر: ۱۰۸۴۸۸
۱۲:۵۵ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

بازداشت فروشندگان غیرمجاز داروی کرونا

دیدارنیوز ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری به تشریح اقدامات انجام شده سازمان بازرسی در مقابله با ویروس کرونا در کشور پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری، قرارگاه نظارتی تشکیل و هدفمان بیشتر حمایت از دستگاه‌های مجری به ویژه وزارت بهداشت و درمان و مراکز درمانی آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه رویکرد نظارتی سازمان بازرسی تأمین اقلام بهداشتی و ترغیب مجموعه‌های متولی به کمک اقلام سلامت‌محور است، گفت: از همان روز‌های اول شیوع ویروس کرونا، مشکل نقدینگی واحد‌های تولیدی از سوی بانک مرکزی مرتفع، نظارت‌ها بیشتر، شبکه‌های استانی فعال، غسل اموات انجام و برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، با ستاد مدیریت کرونا ارتباط مستقیم برقرار و تاکنون اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی که آیا این سازمان در رابطه با چرایی کمبود دارو‌های کرونایی و سرم در داروخانه‌ها ورود کرده است یا خیر، تصریح کرد: بله، علت این وضعیت ایجاد شده نیز مربوط به تعمیر خط تولید یکی از کارخانه‌ها در تبریز بود که بلافاصله مجوز‌هایی برای واردات سرم صادر و مشکل رفع و خط تولید نیز بنا به الزام کردن سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، فعالیت خود را ادامه داد.

وی از برگزاری جلسات مختلف سازمان بازرسی با وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت و مسئولان امر برای تسهیل و تسریع در واردات واکسن از کشور‌هایی که آمادگی تأمین واکسن را دارند، خبر داد و افزود: حتی از افراد و مؤسسات خصوصی که توانایی واردکردن سرم به کشور را داشتند، حمایت کرده‌ایم.

عرب‌انصاری از تشکیل پرونده‌های تخلف کرونایی در کشور خبر داد و بیان کرد: در بخش‌هایی مربوط به توزیع و ناهماهنگی در تزریق واکسن تذکراتی داده شده است.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی‌کل کشور از تشکیل پرونده تخلفات برای عاملان خروج دارو از بیمارستان‌ها در سازمان بازرسی خبر داد و اعلام کرد: این افراد متخلف دارو را از بیمارستا‌ن‌ها خراج و با ۲۰ برابر قیمت در بازار به فروش می‌رساندند که در این رابطه ۳۰ نفر شناسایی، بازداشت و به دادستانی معرفی و برخورد‌هایی لازم صورت گرفت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی