تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ایران و آژانس پس از دوساعت مذاکره توافق کردند

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند. این توافق پس از دو ساعت مذاکره به دست آمد.

کد خبر: ۱۰۸۲۰۳
۱۳:۲۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

پس از دو ساعت مذاکره؛ ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند

دیدارنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دو ساعت مذاکره از ادامه مذاکرات فنی در چارچوب پروتکل الحاقی در وین و سپس تهران خبر دادند.

پس از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی به تدریج تعهدات خود در چارچوب برجام را کاهش داد. این روند در نهایت به قطع برخی همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منجر شد. 

چند ماه قبل رافائل گروسی در سفری به تهران توانست به یک توافق کوتاه مدت سه ماهه با مقامات کشورمان دست یابد. با این حال با طولانی شدن روند احیای برجام او مجددا به تهران سفر کرده است تا شاید توافقی برای تداوم همکاری فنی دو طرف حاصل شود. 

محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی بعد از مذاکرات با گروسی در کنفرانس خبری مشترک گفت: توافق کردیم گروسی در آینده نزدیک دوباره به تهران سفر کند و همچنین مقرر شد کارشناسان‌آژانس برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات فنی لازم را برای دوربین‌ها انجام دهند و کارت حافظه طبق روالی که در ایران هست و در آنجا نگهداری می‌شود همین جا پلمب می‌کنند و کارت‌های جدید را نصب می‌کنند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است و آژانس هم تاکید دارد، اعتماد سازی است.

اسلامی گفت: اعتماد متقابل بین جمهوری اسلامی و آژانس باید پابرجا بماند و آژانس در عمل به تکالیف قانونی خود برای پیشبرد انرژی هسته ای ایران و همچنین پیشرفت جمهوری اسلامی نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی