تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

یک دهه شصتی جایگزین سخنگوی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از سمت خود استعفا کرد و جای خود را به هادی طحان نظیف داد.

کد خبر: ۱۰۷۸۹۶
۰۹:۱۹ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

یک دهه شصتی جایگزین سخنگوی شورای نگهبان

 

دیدارنیوز ـ چهل و یک سال از برپا شدن خیمه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و ۲۶ تیر ماه نیز در تقویم ایران به نام این شورا نام گرفته شده است. بر اساس آئین نامه داخلی شورای نگهبان، انتخابات هیئت رئیسه این شورا هر ساله برگزار و طی آن هیئت رئیسه جدید برای فعالیت یک ساله انتخاب می‌شوند.

برهمین اساس، در انتخابات تیرماه شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی که رکورددار سخنگویی شورای نگهبان است، از سمت خود خداحافظی کرد تا جای خود را به هادی طحان نظیف، همکار دهه شصتی خود بدهد. کدخدایی که به سبب توئیت ها و دفاعیاتش از عملکرد شورا در سال های اخیر حسابی جنجال برانگیز شده بود، پس از پایان مسئولیتش در این سمت در یادداشتی نوشت:« با تحولات ۱۳۸۴ قرعه فال سخنگویی به نام این حقیر کم تجربه افتاد که البته تلاش کردم با توکل بر خدای بزرگ آنچه شایسته این نهاد بوده است را بیان کنم و هماره از او هدایت می‌خواستم تا ره گم نکنم و بگویم آنچه را او مقدر کرده است. اگر چه انسان مصون از خطا نیست، اما تلاش داشتم در این سال‌ها کمتر به خطا روم و یا حدیث دل بگویم چرا که مسئولیتی خطیر از سوی اعضا محترم بر عهده داشتم. حتی آنجا که نظر من مخالف نظر اکثریت بود تلاش می‌کردم نظر شورا را به تمامه دفاع کنم و نظر خود را دخالت ندهم.»

حال با توجه به تغییرات اخیر و لزوم تعیین نفرات جدید و بالتبع تغییر فضای داخلی شورای نگهبان در سایه جابجایی افراد به نظر می رسد افکار عمومی در انتظار عملکرد این شورا در روزهای آینده خواهد بود تا معلوم شود که حضور نفرات جدید چه تاثیری بر این نهاد انقلابی دارد. 

برچسب ها: کدخدایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی