تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ناگفته‌هایی از سینماگران در روز ملی سینما

موزه سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما (۲۱ شهریور) انتشار بخش‌هایی از گفتگو‌های تاریخ شفاهی سینماگران را تدارک دیده است.

کد خبر: ۱۰۷۸۷۸
۱۷:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

ناگفته‌هایی از سینماگران

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما انتشار بخش‌هایی از گفتگو‌های تاریخ شفاهی سینماگران باسابقه را به صورت ویژه برای این روز تدارک دیده است. مصاحبه‌های موزه سینما شامل گفتگو‌های تفصیلی با چهره‌های شناخته شده صنوف مختلف همچون فیلمنامه‌نویس، کارگردان، تهیه کننده، فیلمبردار، بازیگر و طراح است.

گفتگو‌های تاریخ شفاهی با افرادی همچون جلال الدین معیریان، سعید راد، گوهر خیراندیش، ابراهیم حقیقی، تورج منصوری، رسول صدرعاملی، فرهاد توحیدی، محسن علی اکبری و محمدمهدی عسگرپور است.

در این گفتگو‌ها سوابق حرفه‌ای، مرور آثار و زوایای ناگفته کارنامه هنری شخصیت‌های سینمایی بررسی شده است. عموم گفتگو‌هایی که قرار است به مناسبت روز ملی سینما منتشر شود در سال ۱۴۰۰ تهیه و ضبط شده و موزه سینمای ایران به عنوان مجموعه فرهنگی- تاریخی که روایتگر سیر تاریخ و تحولات سینمای ایران است خود را موظف می‌داند نظر‌ها و دیدگاه‌های هنرمندان باتجربه و پیشکسوت را جمع آوری کند. موزه سینما در نظر دارد در مناسبت‌ها و رویداد‌های مختلف، گزیده‌ای از گفتگو‌های تاریخ شفاهی خود با سایر هنرمندان را به صورت ویژه منتشر کند.

برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی