تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سفر وزیر خارجه رژیم اسرائیل به مسکو در سایه اختلاف در پرونده سوریه

رسانه‌های عربی سفر اواخر هفته جاری وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مسکو را به خنثی شدن حملات موشکی اخیر این رژیم به سوریه که با استفاده از سلاح های روسی انجام شده است، ارتباط دادند.

کد خبر: ۱۰۷۷۵۵
۱۵:۴۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

سفر وزیر خارجه رژیم اسرائیل به مسکو در سایه اختلاف در پرونده سوریه

دیدارنیوز - رسانه‌های عربی امروز (سه شنبه) گزارش‌هایی منتشر کردند که طی ماه‌های گذشته در روابط بین روسیه و رژیم صهیونیستی تنش‌هایی به وجود آمده است و سفر "یائیر لاپید" به مسکو برای از بین بردن این تنش‌ها انجام خواهد شد. 
دفتر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که لاپید روز چهارشنبه (فردا) پس از پایان تعطیلات «روش هشانا»  (از اعیاد یهودیان) برای دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر خواهد کرد. 

این، اولین دیدار «لاپید» با وزیر خارجه روسیه پس از تصدی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود. 
در این پیوند روزنامه «شرق الاوسط» نوشت که پرونده سوریه یکی از موضوعات مهم تنش بین مسکو و تل آویو است و پیش بینی می‌شود که دیدار روز چهارشنبه (فردا) وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای روس خود چند ساعت بطول انجامد، زیرا دفتر « لاپید» اعلام کرده که وی روز پنجشنبه به تل آویو باز می‌گردد. 

ناظران سیاسی به این نکته اشاره کردند که این دیدار همزمان با اظهارات کارشناسان روس انجام می‌شود که به وجود تنش در روابط با تل آویو و به سردی گراییدن این روابط در پی حملات هوایی پی در پی رژیم اسرائیل به سوریه سخن گفته‌اند. 
به گزارش «شرق الاوسط»، رژیم اسرائیل از اینکه روسیه تسلیحات اثربخشی به سوریه داده است تا حملات هوایی این رژیم به نقاط مختلف سوریه را خنثی کند، ناراحت هستند. 

به نوشته این روزنامه، منابع نزدیک به «بنیامین نتانیاهو»  نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل پیشتر گفته بودند که روسیه به این رژیم قول داده که کمک‌های نظامی به سوریه محدود خواهد بود، اما در آن زمان طبق تفاهمات بین دو کشور، روسیه موشک‌های اس ۳۰۰ را به سوریه فروخت و پس از آن سوریه استفاده از این سامانه را علیه جنگنده‌- بمب افکن های اسرائیلی آغاز کرد. 

شرق الاوسط در مورد یکی از علل تنش بین روسیه و رژیم اسرائیل به نقل از منابع خود نوشت که مسکو با حملات شدید رژیم اسرائیل به سوریه به شدت اعتراض دارد. 

به نوشته شرق الاوسط، برخی از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه ناموفق بود و برخی از این حملات به اهدافی نزدیک به پایگاه‌های ارتش روسیه در سوریه صورت گرفت. 

شرق الاوسط با اشاره به اینکه پیشتر کارشناسان نظامی رژیم اسرائیل و روسیه تاکید کردند که هیچ تنشی بین روسیه و رژیم اسرائیل وجود ندارد، افزود: اظهارات مقامات روسیه درباره حملات رژیم اسرائیل صرفاً بررسی اثربخشی تسلیحات روسی در سوریه است و یا اینکه پیامی به «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید این رژیم بود که اشاره کرده است که این تسلیحات به هیچ وجه سرعت حملات رژیم اسرائیل را کاهش نداده است

منبع: ایرنا
برچسب ها: روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی