تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده واکسن کرونا در جهان کدام کشور است؟

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص تولید بازار جهانی واکسن کرونا می‌گوید چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده واکسن کرونا در جهان است، در حالی که آمریکا و بریتانیا سهم اندکی در این بازار دارند.

کد خبر: ۱۰۷۴۴۳
۱۴:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده واکسن کرونا

دیدارنیوز ـ دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: حدود نیمی از کل واکسن تولیدشده در جهان در چین تولید شده است و البته در این کشور نیز واکسن سینوفارم، حجم عمده واکسن تولیدی و توزیعی را به خود اختصاص داده است. در حوزه صادرات واکسن کرونا نیز بیش از نیمی از توزیع فراسرزمینی واکسن کرونا تا امروز را واکسن‌های چینی به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: کل صادرات واکسن آمریکا اندکی بیشتر از ۱۱۶ میلیون دوز بوده است. واکسن صادراتی بریتانیا نیز حدود ۷ میلیون دوز بوده است. در حالی که بیش از ۱.۶ میلیارد دوز واکسن از کشور‌های تولیدکننده، صادر شده است و سهم آمریکا و بریتانیا جمعا از ۷ درصد کل واکسن‌های صادراتی نیز کمتر بوده است. چنانکه بسیاری از کشور‌های نزدیک به این دو کشور و شرکای منطقه‌ای آن‌ها از جمله ترکیه و امارات نیز عمده واکسیناسیون عمومی در کشور‌های خود را با واکسن‌هایی از مبدا چین انجام داده‌اند.

جهانپور تاکید کرد: سهم واکسن‌های تولیدشده در آمریکا و بریتانیا در واکسیناسیون سایر کشور‌ها ناچیز بوده و به گواهی آمار حتی کشور‌های همسایه این دو کشور تا مدت‌ها با خلف وعده‌های قبلی مبنی بر تامین واکسن مواجه بوده‌اند مضافا اینکه در مورد خاص بریتانیا تولید داخلی، تنها بخشی (۵۵ میلیون دوز) از واکسیناسیون در این کشور را رقم زده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: منع واردات واکسن از دو کشوری که ظالمانه‌ترین تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله دارو و تجهیزات حفاظتی و پزشکی را پیش از این علیه مردم ایران صورت داده بودند، به نوعی موخر از تحریم‌ها بوده البته به شهادت آمار منتشره بین‌المللی تا امروز در خوش‌بینانه‌ترین شرایط، واکسن‌های تولیدی این دو کشور جز در معدود کشور‌های کوچک و وابسته، سهم موثری نداشته است.

او گفت: چین با تولید بیش از ۲.۷ میلیارد دوز واکسن و کشور‌های اروپایی با ۱.۱ میلیارد دوز، صدرنشین جدول تولیدکنندگان واکسن کرونا هستند. همزمان چین با صادرات نزدیک به ۸۰۰ میلیون دوز واکسن و کشور‌های اروپایی با ۵۴۶ میلیون دوز واکسن صادراتی با فاصله بسیار زیاد از سایر کشور‌های تولیدکننده و صادرکننده واکسن کرونا قرار دارند.

به گفته این مسئول، کل واکسن صادراتی همه کشور‌های تولیدکننده همچنان از صادرات واکسن کرونا توسط چین کمتر است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی