تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

واکنش‌ها به تصمیم سیف الاسلام قذافی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

تصمیم پسر قذافی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود، واکنش هایی را به دنبال داشته است.

کد خبر: ۱۰۷۲۳۵
۱۴:۱۴ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰

واکنش‌ها به تصمیم سیف الاسلام قذافی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

دیدارنیوز -  به نقل از وبسایت "افریقیه" نزدیک به حامیان معمر قذافی، رئیس پیشین لیبی، به محض اینکه وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر اعلام سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کردند واکنش‌های موافق و مخالف به این اقدام نیز گسترش یافت. 

در این رابطه جوی هود، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای نزدیک گفت، با اینکه تصمیم گیری در انتخابات ریاست جمهوری لیبی برعهده ملت این کشور است اما جهان با نامزدی سیف الاسلام برای این انتخابات مشکل دارد. او یکی از مجرمان جنگی بوده و مشمول تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا است‌.

این اظهارات هود بیانگر اختلاف در مواضع بین المللی مخصوصا کشورهای ابرقدرت مثل آمریکا و روسیه درمورد سیف الاسلام است که تحت تعقیب دادگاه کیفری بین المللی قرار دارد. روسیه و آمریکا مواضع متفاوتی دارند و مسکو سیف الاسلام را حاکمی مناسب برای لیبی می داند و برای کاندیداتوری او فشار می‌آورد.

۱۳ اوت خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد، روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین به خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی" لیبی فشار می آورد تا از سیف الاسلام در انتخابات حمایت کند.

قاهره نیز در این طرح روسیه حامی اوست اما معتقد است که هنوز برای مصر زود است که موضع خود را در این باره اعلام کند. مسکو در این مسیر حمایت ضمنی ایتالیا را نیز دارد که تا همین الان از متحدان دولت طرابلس بود اما امارات و فرانسه با طرح روسیه مخالف هستند. ترکیه نیز معتقد است ایده بازگشت سیف الاسلام جزو احتمالات نیست و مسوولانی در ایالات متحده و اروپا هم با آنکارا موافق هستند.

در سطح داخلی نیز رئیس پارلمان این کشور در اظهارات متعددی نامزدی سیف الاسلام برای این انتخابات را رد و اعلام کرد، این کار به دلایل مختلفی بعید است که عملی شود.

وی طی اظهارنظری صریح در جریان بررسی قوانین انتخابات با نمایندگان گفت، پارلمان نخواهد پذیرفت که فرد تحت تعقیب لاهه نامزد انتخابات شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی