تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

نوجوانان ایران ـ لهستان؛ بازی با طعم انتقام

والیبال نوجوانان ایران، پای فینال مجددا با تیم قدرتمند لهستان روبه‌رو شده است. کری‌ خوانی‌های والیبال بزرگسالان ایران و لهستان به تیم‌های زیر ۱۹ سال نیز کشیده شده است.

کد خبر: ۱۰۷۱۳۴
۱۵:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

نوجوانان ایران ـ لهستان؛ بازی با طعم انتقام

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: مسابقات قهرمانی والیبال زیر ۱۹ ساله‌های جهان که از ۲ شهریور در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شده بود، همچنان در حال پی‌گیری است و تا پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ادامه خواهد داشت. تیم نوجوانان ایران که در مرحله مقدماتی روبه‌روی لهستان به سختی شکست خورده بود بار دیگر در مرحله نیمه نهایی باید با این تیم قدرتمند مسابقه بدهد.

والیبال زیر ۱۹ ساله‌های ایران در مرحله مقدماتی موفق شد با اقتدار تیم‌های هند و نیجریه را با نتیجه قاطع ۳ بر ۰ از پیش روی بردارد؛ اما بلند قامتان ایران در روز دوم مسابقات در یک بازی جنجالی در برابر تیم قدرتمند و صاحب نام لهستان کاری از پیش نبردند و در سه ست پیاپی بازی را به این تیم واگذار و به عنوان تیم دوم گروه A به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کردند.

حریف تیم ایران در این مرحله جمهوری چک نایب قهرمان اروپا بود. آینده سازان والیبال ایران در مرحله یک شانزدهم در برابر جمهوری چک بازی بسیار خوبی انجام دادند و هر چه از زمان بازی می‌گذشت نوجوانان ایران بیشتر اقتدار و استیلای خود را به رخ حریف چک می‌کشیدند و با برتری کامل این مرحله را پشت سر گذاشتند.

رقیب نوجوانان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی تیمی قدرتمند از آمریکای جنوبی بود. نوجوانان والیبال ایران در برابر حریف آرژانتینی بازی قابل قبولی ارائه کرد. بازی برابر ۲ تیم تا ست چهارم طول کشید، اما در این ست ایران با اختلاف ۱۴ امتیازی حریف آمریکای جنوبی خود را از پیش‌رو برداشت و به نیمه نهایی مسابقات صعود کرد.

ایران در حالی در مرحله نیمه نهایی باید روبروی لهستان بایستند که سابقه درخشانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان دارد. دور اول مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۱۹۸۹ با درخشش ابراهیم سن‌سبلی تیم ایران موفق شد چشم‌ها را به خود خیره کند و رتبه چهارم جهان را به دست بیاورد و از آن پس در طول دوره‌های مختلف قهرمانی جهان حضور پررنگی در مسابقات والیبال داشته است.

نوجوانان ایرانی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ بربلندای والیبال نوجوانان جهان ایستاد و گردن آویز طلا را کسب کرد. در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ به نایب قهرمانی رسید و دو دوره نیز در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۵ موفق به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان جهان شد.

تیم ایران که به علت شرایط بد کرونایی از همراهی تماشاگران پرشورش محروم است با تکیه بر افتخارات بسیاری که از این مسابقات کسب کرده امروز در سالن ورزشگاه آزادی و در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف حریف عنوان دار و قدرتمند لهستان برود.

نوجوانان ایران که در مرحله مقدماتی در برابر لهستان کاری از پیش نبرده است اینک باید مجددا با این حریف قدرتمند روبه‌رو شود. مسعود آرمات سرمربی تیم ایران که پس از شکست در دور مقدماتی معتقد بود لهستانی‌ها نخواستند بازی جوانمردانه‌ای به نمایش بگذارند؛ فرصتی بدست آورده‌اند تا آن شکست را جبران کنند.

این مسابقات روز پنج‌شنبه به پایان می‌رسد. ساعاتی دیگر باید به انتظار نشست و تماشا کرد که روز پنج‌شنبه تیم ایران در فینال مسابقات حاضر خواهد شد و یا باید بازی رده‌بندی را برگزار کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی