تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کارکنان دیپلماتیک آمریکا در افغانستان در سه‌شنبه از افغانستان می‌روند

گزارش‌ها حاکی از آن است، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا سه نشبه سوم اوت تمام کارکنان دیپلماتیک این کشور از افغانستان را خارج کند.

کد خبر: ۱۰۶۶۷۴
۱۱:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

کارکنان دیپلماتیک آمریکا

دیدارنیوز - یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) به روزنامه واشنگتن پست گفت: ما در حال تدوین برنامه‌های دقیق برای چگونگی ادامه پشتیبانی کنسولی و تسهیل عزیمت برای کسانی هستیم که مایل به ترک افغانستان پس از ۳۱ اوت هستند.

به گفته مقامهای آمریکایی، دولت ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌های مختلف در خصوص تعامل دیپلماتیک آمریکا در افغانستان، به دنبال تسلط طالبان بر کابل در ۱۵ اوت است.

براساس گزارش واشنگتن پست، دولت بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هیچ تصمیم نهایی در مورد حضور دیپلماتیک آینده آمریکا در افغانستان و یا اینکه واشنگتن دولت طالبان را به رسمیت می‌شناسد یا خیر، اتخاذ نکرده است.

روز شنبه یکی از سخنگوهای کاخ سفید گفت، آمریکا و نیروهای ائتلاف ظرف ۱۲ ساعت گذشته حدود ۲۰۰۰ تن را از کابل خارج کرده اند. از ۱۴ اوت، مجموعا ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخلیه شده اند و از پایان ژوئیه، آمریکا به تخلیه ۱۱۹ هزار تن از افغانستان کمک کرده است.

نیروهای خارجی برای تکمیل روند تخلیه تا ۳۱ اوت تحت فشار هستند و طالبان به آنها هشدار داده است که با توجه به حملات انتحاری پنجشنبه گذشته در فرودگاه کابل، این ضرب‌الاجل را تمدید نکنند. همزمان طالبان گفته است که به غیرنظامیان اجازه میدهد بعد از ۳۱ اوت هم از کابل خارج شوند.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، مساله فرودگاه کابل و فعالیت آن بعد از ضرب‌الاجل خروج در ۳۱ اوت روز دوشنبه مورد رایزنی مقامهای ترکیه، قطر و گروه هفت قرار میگیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی