تیتر امروز

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

قرارداد‌های اجاره باید هولوگرام‌دار باشد

به گفته محمود دشتی، سرپرست اتحادیه ابزار و یراق و مصالح ساختمانی و مشاوران املاک، قرارداد‌های اجاره املاک باید به صورت هولوگرامی باشد.

کد خبر: ۱۰۶۵۹۲
۱۶:۲۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

قرارداد‌های اجاره و هولوگرام‌

دیدارنیوز ـ محمود دشتی، سرپرست اتحادیه ابزار و یراق و مصالح ساختمانی و مشاوران املاک گناوه در خصوص بحث هولوگرام بودن قرارداد‌ها اظهار کرد: در بسیاری از شهر‌ها از سال‌ها قبل اقدام به انجام قرارداد‌های هولوگرامی کردند، اما در بندر گناوه به دلیل ناآگاهی برخی از مشاورین املاک چندین سال این موضوع به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه به‌تازگی به دلیل بالا بودن مشکلات و تخلفات بحث قرارداد‌های هولوگرامی را اجرا کردیم، افزود: از ماه‌های اول سال ۹۸ تا ۹۹ در بندر گناوه استارت سامانه اطلاعات املاک و قرارداد‌های پرینتی و هولوگرامی زده شد. اما به دلیل همکاری نکردن مشاورین املاک این امر به صورت سراسری اجرا نشد.

سرپرست اتحادیه ابزارو یراق ومصالح ساختمانی و مشاورین املاک گناوه گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ مشاور املاک در سامانه ایرانیان اصناف عضو داریم که از این تعداد تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران صنف به بحث هولوگرام تجهیز شده‌اند. اما تعداد محدود از این مشاورین املاک مبادرت به ثبت قرارداد در سامانه املاک ایرانیان نکرده‌اند.

دشتی به مردم توصیه کرد تا برای انعقاد قرارداد از بنگاه‌هایی استفاده کنند که مجهز به ثبت قرارداد‌ها به صورت هولوگرامی باشند، چرا که مشاوران املاکی که مجهز به این سیستم هستند جزو واحد‌های معتبر، مجاز و دارای پروانه محسوب می‌شوند که از هر حیث مورد اعتماد اتحادیه و سازمان صنعت و معدن هستند.

وی بیان کرد: آن دسته از بنگاه‌هایی که تا کنون به هر دلیلی برای مجهز شدن به این سیستم ثبت نام نکرده‌اند اگر قصد ادامه شغل را دارند باید در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست مشاورین املاک از مزایای این نوع قرارداد به جلوگیری از کلاهبرداری و همچنین فرار از دیون اشاره کرد و گفت: این نوع قرارداد آنلاین و به روز عمل می‌کند.

به گفته دشتی این نوع قرارداد هیچ‌گونه هزینه اضافی ندارد و همان تعرفه و حق کمیسیون در قرارداد‌های عادی از آن‌ها دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های پیگیری‌های قطعی تخلفات از این به بعد قرارداد‌های هولوگرامی است، خاطرنشان کرد: قرارداد‌ها زمانی که هولوگرامی باشد در سامانه ثبت و مالکیت شخص احراز می‌شود و به این ترتیب ۷۰ تا ۸۰ درصد از جرایم و نوشتن قرارداد‌های غیرقانونی جلوگیری می‌شود.

سرپرست مشاورین املاک بار دیگر بر هولوگرامی کردن بنگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اگر مردم قرارداد‌ها را در جایی که مجهز به این سیستم نباشد منعقد کنند عواقب کار بر عهده خودشان خواهد بود.

برچسب ها: اجاره بها
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی