تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

شک و تردید طالبان درباره نقش بن لادن در حملات ۱۱ سپتامبر

اظهارات اخیر طالبان که در مورد نقش اسامه بن لادن در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شک و تردید ایجاد می‌کند تنها یکی از ادعاهای مشکوک این گروه افراطی است که از زمان به دست آوردن کنترل افغانستان به دنبال ارائه تصویری مترقی‌تر در رسانه‌هاست.

کد خبر: ۱۰۶۵۵۲
۱۳:۲۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

شک و تردید طالبان درباره نقش بن لادن در حملات ۱۱ سپتامبر

دیدارنیوز - به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، طالبان از ۱۵ اوت که کنترل کابل را به دست گرفته تلاش کرد تا از این گروه تصویری برخلاف آنچه که بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ بود، نشان دهد. بسیاری از افغان‌ها نگران این هستند که بازگشت طالبان، بازگشت قوانین سختگیرانه آنها مانند حکم اعدام برای یکسری از نافرمانی‌ها و جرایم مانند زنا، همجنسگرایی یا نفی اسلام باشد.

روز چهارشنبه ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان مدعی شد که هیچ اثباتی در دست داشتن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ وجود ندارد و افزود: این ادعا فقط بهانه‌ای برای جنگ در افغانستان بود.
اما این ادعا در حالی مطرح شده که در طول این سال‌ها انگیزه و تمایلات بن لادن در حمله به خاک آمریکا مستند شده و برخی از پیام‌های ثبت شده به ۲۰۰۴ برمی‌گردد و نشان می‌دهد که بن لادن تایید می‌کند که دستور داده ۱۹ هواپیماربا چهار هواپیمای تجاری آمریکایی را بربایند و آنها را به برج‌های دوقلو و پنتاگون بزنند.

مجاهد ۱۷ اوت گفته بود: طالبان همچنین وعده داده که حقوق زنان افغان در این کشور بر اساس چارچوب شریعت اسلامی رعایت می‌شود.

این ادعا با اظهارات پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس که باور آن را سخت دانسته بود، رو به رو شد؛ وی گفت: اصلا فکرش را هم نمی‌کنم که باید به حرفهای سخنگو یا روابط عمومی طالبان باور داشته باشیم.
اظهارات اخیر طالبان تردیدهایی را درباره برنامه‌های این گروه مربوط به زنان در افغانستان به وجود آورده است؛ مجاهد در مصاحبه ۲۵ اوت خود با نیویورک تایمز گفته بود: اگر زنان افغان به مدرسه، محل کار، دانشگاه یا بیمارستان بروند، نیازی به محرم ندارند.

او در همین مصاحبه گفته بود: در حکومت طالبان، موسیقی حرام است چون در اسلام چنین است و امیدواریم که بتوانیم بجای ارعاب و تهدید مردم، آنها را بر چنین اقدامی متقاعد کنیم.

همچنین با وجود وعده‌های طالبان در عفو افرادی که با دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان همکاری داشته‌اند، رئیس حقوق بشر سازمان ملل ۲۴ اوت اعلام کرد که گزارش‌هایی معتبر درباره اعدام‌های بدون محاکمه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغانی که خودشان را تسلیم طالبان کرده بودند، دریافت کرده است.

روز پنجشنبه هم در پی وقوع دو انفجار انتحاری در محوطه بیرونی فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، ۱۳ آمریکایی کشته شدند. تعداد تلفات این انفجار ۲۰۰ تن اعلام شده و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مجاهد در بیانیه‌ای از جانب طالبان، این حمله را محکوم کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی