تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

وزارت خارجه آمریکا: آنچه از طالبان می‌خواهیم عمل است نه حرف

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور انتظار عمل کردن طالبان به وعده‌هایش به واشنگتن را برای این که به صورت دیپلماتیک این گروه را به رسمیت بشناسد، دارد.

کد خبر: ۱۰۶۵۳۳
۱۱:۵۶ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

وزارت خارجه آمریکا: آنچه از طالبان می‌خواهیم عمل است نه حرف

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آناتولی، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری با موضوع جدیدترین تحولات افغانستان و روند خارج سازی‌ها از این کشور گفت: ما مجموعه بیانیه‌هایی را از سمت طالبان شنیده‌ایم. برخی از آنها مثبت بوده‌اند. برخی از آنها سازنده بوده‌اند اما نهایتا آنچه که ما به دنبالش هستیم و آنچه که شرکای بین‌المللی ما به دنبالش هستند عمل است نه حرف.

پرایس خاطر نشان کرد: طالبان پیشتر تصریح کرده که "مایل به باقی ماندن حضور دیپلماتیک آمریکا" است. او ادامه داد:طالبان نسبتا صریح و باز این حقیقت را گفته که مایل است کشورهای دیگر هیاتهای دیپلماتیکشان را حفظ کنند. اینکه سخنگوی آنها اخیرا گفت، سفارتخانه ها باز بمانند و بسته نشوند را ارج می نهیم و به آنها از بابت امنیت و حفاظتشان تضمین می‌دهیم.

پرایس در پاسخ به سوالی در خصوص هماهنگ کردن آمریکا با عوامل امنیتی طالبان و شبکه حقانی اظهار کرد، واشنگتن با شبکه حقانی هماهنگ نمی کند و اضافه کرد: طالبان و شبکه حقانی موجودیتهای جداگانه‌ای هستند.
او همچنین گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که این ایده که ما به طالبان اسامی یا اطلاعات شخصی قال شناسایی می دهیم به نحوی که کسی را در معرض ریسک اضافی قرار دهد غلط است.

پرایس با تایید این که ارتش آمریکا تا ۳۱ اوت افغانستان را ترک می کند گفت، آمریکا " فرودگاه بین المللی حامد کرزای را به مردم افغانستان تحویل می دهد. کاری که ما داریم میکنیم تلاش برای فراهم کردن زمینه دیپلماتیک و زمینه تکنیکی است.

او در خصوص سوالی درباره گزارش ها در خصوص این که طالبان با ترکیه در ارتباط است تا به صورت بالقوه مسئولیت فرودگاه را به دست بیاورد اظهار نظری درباره این گزارش نداشته و گفت: ترکیه ای ها از مدتی قبل نقشی سازنده در فرودگاه ایفا کرده اند. وی افزود: شما میدانید که این مساله موضوع بحث بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به هنگام نشست دو ماه قبلشان بود.  ما قدردان نقشی که ترکیه در قبال فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای ایفا کرده هستیم. من میدانم که رئیس جمهور اردوغان طی روز گذشته یا مدت اخیر در برخی اظهارات علنی به این مساله پرداخته است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانسی خبری گفت: ما با هدف خارج سازی شهروندان آمریکایی، خارج سازی شرکای افغان و همچنین دارندگان گرین کارت آمریکا نیازمند هماهنگی با طالبان هستیم. ما توانسته ایم بیش از ۱۰۵۰۰۰ نفر را خارج کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ند پرایس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی