تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

آیا حمید سجادی به خط پایان می‌رسد؟

کد خبر: ۱۰۶۳۰۲
۱۷:۰۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

حمید سجادی وزارت ورزش

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، نوبت به سید حمید سجادی قهرمان پیشین دوهای استقامت ایران رسید تا در برابر نظرات نمایندگان قرار گیرد. شاید از وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک نهاد استراتژیک و در زمره مهم‌ترین وزارت‌خانه‌های ایران نشود نام برد اما بدون تردید به دلیل ویژگی‌های خاص این وزرات است که بسیار مورد توجه همه اقشار قرار دارد.

حمید سجادی اما شاید تصور نمی‌کرد که در همان ابتدای بحث نمایندگان، چنین مورد مخالفت و تهاجم قرار گیرد. بعد از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که در روز اول مورد بررسی قرار گرفت و از سوی کمیسیون تخصصی مجلس پاسخ منفی دریافت کرد، در نقطه پایانی نیز حمید سجادی با کارت زرد نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مواجه شد و نمایندگان شنیدند که او نتوانسته رای مثبت کمیسیون را دریافت کند.

کمی بعد دو نماینده تهران و قیر و کارزین به عنوان مخالف پشت تریبون رفتند و به شدت توانایی‌ها و برنامه حمید سجادی را برای تصدی پست وزرات زیر سوال بردند. یزدی‌خواه با خنده و ملایمت حمید سجادی را نوازش کرد اما آقای فروردین نماینده قیر و کارزین و به عنوان رئیس فراکسیون ورزش در مجلس، با صدای بلند و با اتهامات سنگینی مثل اشرافی‌گری، فساد مالی و بی‌توجهی به نظرات رهبری، سجادی را مورد خطاب قرار داد و به نوعی شمشیر را از رو بست.

دو نماینده مخالف اعلام کردند که حمید سجادی برای نخستین بار که در سال 1390 در برابر نمایندگان قرار گرفت بیش از 83 رای اعتماد کسب نکرد و در این سال‌ها نیز کاری انجام نداده که این رای بیشتر شود! اما نمایندگان موافق حمید سجادی با صدای ملایم‌تر و در فضایی آرام‌تر، سعی کردند تَک دو نماینده قبلی را با پاتک مناسب و با اتکا به برنامه او پاسخ دهند.   

جنجال در ماجرای وزارت ورزش و جوانان حتی به هیات رئیسه نیز کشیده شد تا جایی که خدابخشی و قالیباف کارشان برای دقایقی به جدال لفظی کشیده شد. حتی راستینه دیگر مخالف در مجلس نیز با حرارت بسیار و البته با خلط مباحث دیگر به شدت به حمید سجادی حمله کرد و قائم‌مقامی او را در فدراسیون ورزش زورخانه‌ای را زیر سوال برد و همکاری با مهرعلیزاده را یک نقطه تاریک در پرونده او خواند.

فاضلی نماینده بلوچستانی اما در مقام موافق سعی کرد آبی روی آتش مجادله بریزد و فضا را آرام کند و پس از او نیز حسین‌زهی به دفاع از حمید سجادی پرداخت و برنامه‌های او را برای همکارانش در صحن مجلس بازخوانی کرد.

با پایان گرفتن خطابه مخالفان و موافقان، حمید سجادی پشت تریبون رفت و قبل از آغاز سخن، از همه رخصت گرفت. سجادی به چرایی و چگونگی تحول در جامعه پرداخت و اینکه وزرات ورزش و جوانان در این حوزه و البته بیانیه گام دوم انقلاب باید در چه موقعیتی قرار گیرد. سجادی گفت که قصد دارد تحول را با کمک مردم و نمایندگان رقم بزند. او گفت که چاره‌ندارد جز اینکه وزارت ورزش را قوی کند.

وزارت ورزش و جوانان از نگاه او کارخانه تولید امید خواهد بود. او لحظاتی نیز درباره سختی‌های دوران ورزشی‌اش سخن گفت و اینکه با درد و درمان در این حوزه آشناست. سجادی برای لحظاتی و با یادآوری سختی‌هایش در المپیک و مسابقات جهانی، خواندن از روی کاغذ را رها کرد و با حرارت زیادی حرف زد. سپس در مورد نیمه‌تمام بودن 4 هزار پروژه ورزشی در کشور گفت و این که باید با یک همت ملی آنها را تمام کرد. او همچنین گفت که ورزش همگانی باید در شهرها نمود داشته باشد. در انتها نیز به کسانی که به او اتهام زدند نیز پاسخ داد.

حال باید دید که نمایندگان تا چه اندازه به حمید سجادی رای خواهند داد و او به خط پایان این ماراتون سخت می‌رسد؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی