تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مرگ و میر افراد واکسینه‌شده کمتر از یک درصد است

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: میزان مرگ و میر در افراد واکسینه‌شده کمتر از یک درصد است.

کد خبر: ۱۰۶۱۶۲
۱۷:۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

میزان مرگ و میر افراد واکسینه‌شده

دیدارنیوز ـ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس تحقیق انجام‌شده روی ۵۰۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا، میزان مرگ و میر در افراد واکسینه شده کمتر از یک درصد است.

او افزود: بر اساس این پژوهش، این یک درصد جمعیت فوت‌شده در جمعیت واکسینه‌شده، افراد کهنسال یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای بودند.

جمالیان ادامه داد: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی باعث کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر شده است و در این راستا نیاز است طبق برنامه واکسیناسیون مشمولان برای زدن واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: به‌رغم اینکه انتظار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از سرعت واکسیناسیون و تعداد دوز تزریقی بیش از این مقدار است، اما وضعیت تزریق در استان رضایت‌بخش است.

او گفت: تزریق ۸ تا ۱۰ هزار دوز یادآوری اکنون در استان در حال انجام است و در صورت دسترسی به تعداد واکسن مورد نیاز این امکان وجود دارد که همزمان با آن ۶ هزار دوز واکسن نوبت اول نیز تزریق شود که به دلیل محدودیت واکسن تزریق دوز اول بسیار کم شده و در این راستا وزارت بهداشت قول تأمین هرچه سریع‌تر آن را داده است.

جمالیان بیان کرد: به شرط ورود به موقع واکسن تا آبان سال جاری تمامی افراد بالای ۳۰ سال واکسینه خواهند شد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تزریق روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به جز شهرستان‌های ساوه و خمین وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان گفت: تاکنون در استان مرکزی گزارشی مبنی بر اینکه به دنبال تزریق واکسن کرونا عارضه جدی منجر به مرگ ایجاد شود، ثبت نشده و انتشار این خبر در فضای مجازی و شبکه‌های نامعتبر کذب و دروغ است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی