تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

درخواست حمایت از دانشجویان افغانستانی دانشگاه تهران

تحولات اخیر افغانستان موجی از آوارگی و بی ثباتی را در این کشور رقم زده است و این همدردی و حمایت بسیاری دیگر را به دنبال دارد کما اینکه گروهی از دانشگاهیان دانشگاه تهران خواستار حمایت از هم دانشگاهیان افغانستانی خود شدند.

کد خبر: ۱۰۶۰۶۵
۱۱:۲۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

حمایت از دانشجویان افغانستانی

دیدارنیوز ـ جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران طی درخواستی از ریاست این دانشگاه خواستار حمایت دانشگاه تهران از دانشجویان افغانستانی این دانشگاه شدند که متن این در خواست که در اختیار شفقنا قرار گرفته است به شرح زیر می‌باشد:

آنان که به خدا ایمان آوردند و از وطن خود هجرت نمودند و در راه خدا با مال و جانشان کوشش کردند و هم آنان که منزل دادند و یاری کردند آن‌ها دوستدار و مددکار یکدیگرند. (انفال/۷۲)

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر نیلی احمدآبادی، ریاست محترم دانشگاه تهران
عرض سلام و تحیت

همانطور که مستحضرید، وقایع ناگوار این روز‌های افغانستان عزیز، قلب و جان هر انسانی، بخصوص مردم ایران، را به درد آورده‌است. ایرانیانی که پیوندی ناگسستنی با پهنه‌ی فرهنگی افغانستان دارند و برادران و خواهران افغانستانی را برادران و خواهران ایمانی خود می‌دانند و هنوز تسلیم مرز‌های برآمده از استعمار نشده‌اند، در چند دهه‌ی اخیر همواره پذیرا، یاور و پناه مردم مظلوم افغانستان بوده‌اند. به تبع همین روحیه انسان دوستی، دانشگاه تهران هم به عنوان یکی از نقاط اتکای ساختار علمی کشور که برآمده از جامعه فرهیخته ایران است، این فرصت را برای دانشجویان افغان فراهم نموده تا بخشی از خانواده بزرگ دانشگاه تهران شناخته شده و سهمی در میراث علمی این دانشگاه داشته باشند.

در چنین شرایط دشواری، انتظار می‌رود دانشگاه تهران که در سالیان اخیر به عنوان پیش قراول ترویج مسئولیت اجتماعی در نظام آموزش عالی کشور شناخته شده و به عنوان مبتکر در این حوزه، ضمن تصریح به آن در سند برنامه سوم توسعه دانشگاه، در سال جاری نیز اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی نموده است، این‌بار هم با اقدام به‌موقع و مناسب، مسیری نو در تاریخ مسئولیت اجتماعی نظام آموزش عالی کشور بگشاید.

بر همین اساس، ما، جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران، لازم می‌دانیم تا وظایف انسانی و اسلامی خود را در قبال دانشجویان، هم‌کلاسی‌ها و دوستان افغانستانی‌مان به انجام رسانیم تا مگر اندکی از آلام آنان کاسته باشیم؛ لذا به عنوان بخشی از جامعه بزرگ دانشگاه تهران تقاضا داریم تمهیدات لازم در موارد ذیل در نظر گرفته شوند:

۱. کمک به روند بازگشت دانشجویان افغانستانی به ایران، بخصوص دانشجویانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و در کشور خود در کلاس‌ها شرکت می‌کردند.

۲. ایجاد صندوقی برای ارائه‌ی تسهیلات و اعطای بورس تحصیلی در جهت جذب دانشجویان جدید افغانستانی، با اولویت دانشجویانی که مقاطع تحصیلی قبلی خود را در ایران گذرانده‌اند.

۳. کاهش هزینه‌های تحصیلی و رفاهی دانشجویان افغانستانی مقیم ایران، از جمله؛ کاهش شهریه‌ها، تمدید رایگان سنوات تحصیلی، تمهید محل اسکان و کاهش هزینه‌های ساکنان خوابگاه‌ها و…

باتشکر
جمعی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران

 

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی