تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پرداخت حقوق زنان شاغل بعد از مرگ چگونه است؟

پس از فو‌ت کارمندان زن، بازماندگان آن‌ها همسر، فرزندان، پدر و مادر می‌توانند از حقوق آن‌ها استفاده کنند، اما شرایطی دارد که در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۱۰۶۰۰۷
۱۷:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

 حقوق دریافتی زنان بعد از مرگ

دیدارنیوز ـ وقتی کارمندان فوت می‌کنند به علت این‌که بیمه هستند بازماندگان می‌توانند از حقوق آن‌ها استفاده کنند، اما این حقوق زنان دارای شرایط و قوانین به خصوص خود می‌باشد. در این مطلب به موضوع حقوق زن بعد از فوت می‌پردازیم.

دریافت حقوق کارمندان زن بعد از فو‌ت فقط برای افراد زیر ممکن می‌باشد:

فرزندان و شوهر او

چنان‌چه زن دارای همسر و فرزند باشد و عقد او و شوهرش دائمی بوده باشد طبق قانون بعد از مرگش همسر و فرزندانش می‌توانند از حقوق او استفاده کنند.

پدر و مادر او

در صورتی‌که زن کارمند دارای همسر و فرزند نباشد و فو‌ت کند پدر و مادر او می‌توانند حقوق وی را دریافت کنند.

قوانین مهم دریافت حقوق کارمندان زن بعد از فوت

برای دریافت حقوق کارمندان زن بعد از فو‌ت می‌بایست به برخی قوانین این امر توجه نمود. شوهر برای دریافت حقوق زن کارمند خود بعد از فو‌تش می‌بایست حتما بالای شصت سال سن داشته باشد و برای انجام کار ناتوان باشد.

پسر می‌تواند بعد از فو‌ت مادر کارمندش تا زمانی که تحصیل می‌کند از حقوق او استفاده نماید و دختر نیز تا زمان ازدواج مجاز است که از حقوق مادرش استفاده کند.

پدر و مادر خانم کارمند فو‌ت شده نیز می‌بایست قبل از فو‌ت او تحت تکفلش بوده باشند تا بتوانند در صورت فو‌ت او نیز از حقوقش استفاده کنند.

اگر زن کارمند دارای همسر، فرزند، پدر و مادر نباشد حقوق او پس از فو‌ت به خواهر و برادرش تعلق نمی‌گیرد.

چگونه می‌توان حقوق زنان را بعد از فوت دریافت کرد؟

بازماندگان زنان کارمند فو‌ت شده می‌بایست ابتدا به اداره بیمه مراجعه نمایند و درخواست کنند که حقوق فرد متوفی از این پس به حساب آن‌ها واریز گردد.

اداره بیمه نیز پس از انجام بررسی‌های لازم، اگر درخواست فرد متقاضی را صحیح بداند حقوق کارمند زن فو‌ت شده را به حساب او به صورت ماهانه واریز می‌کند.

اگر زن کارمند فو‌ت شده دارای بدهی باشد بازماندگان می‌بایست این بدهی‌ها را از حقوق او پرداخت کنند و تا زمانی که بدهی‌ها به‌صورت کامل پرداخت نشده باشند بازماندگان نباید از حقوق آن زن استفاده کنند.

منبع: برنا
برچسب ها: زنان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی