تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

حمله تروریستی به رئیس جمهور تونس ناکام ماند

پس از تحولات اخیر در تونس فردی که در تلاش بود رئیس جمهور این کشور را ترور کند حمله او ناکام ماند و بعد هم دستگیر شد.

کد خبر: ۱۰۵۸۳۴
۱۴:۳۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

تونس ترور رئس جمهور

دیدارنیوز -  روزنامه الشروق در نسخه الکترونیکی خود نوشت: فردی که قصد حمله تروریستی به قیس سعید رئیس جمهوری تونس را داشت دستگیر شد.
این روزنامه تونسی از گیر افتادن این تروریست خبر داده است.
الشروق به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

اعلام خبر تلاش برای ترور رئیس جمهوری تونس بعد از آن بیان می شود که این کشور از اوایل مرداد ماه وارد یک چالش بزرگ سیاسی شده است.

«قیس سعید»، رئیس جمهوری کنونی تونس اوایل مرداد جاری با تعلیق فعالیت پارلمان این کشور، مصونیت نمایندگان را لغو و «هشام المشیشی» نخست وزیر را برکنار کرد.
سعید همچنین در ادامه بسیاری از مقام های کشور را از کار برکنار، برخی را بازداشت و سفر شماری از مسئولان تونسی را ممنوع اعلام کرد.

تونس پس از برکناری دولت و تعلیق پارلمان با کمک ارتش از سوی رئیس جمهوری این کشور، با بدترین بحران در ۱۰ سال گذشته روبه رو شده  است.

تصمیم رئیس جمهوری تونس در برکناری مقام های این کشور  و تعلق پارلمان به بهانه بروز برخی اعتراض ها به عملکرد مسوولان در خصوص بحران کرونا گرفته شد.

جنبش النهضه و «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان تونس از مخالفان تصمیم های سعید به شمار می روند و اقدام های رئیس جمهوری این کشور را مخالف اصول قانون اساسی و اصل تکفیک قوا می دانند.

منبع: دیباچه
برچسب ها: تونس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی