تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

هشدار/ کرونای دلتا و کودکان؛ والدین اندونزیایی داغدار فرزندان

به نقل از الجزیره، والدین اندونزیایی عزادار کودکان از دست رفته خود در اثر کووید-۱۹ هستند. از زمانی که نوع دلتا در ماه گذشته در این کشور شیوع یافت، مجمع الجزایر اندونزی شاهد افزایش مرگ و میر کودکان بوده است.

کد خبر: ۱۰۵۲۶۴
۱۴:۵۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

کرونای دلتا و کودکان

دیدارنیوز ـ مسئولین بهداشتی هشدار دادند که اکثر کودکان، به ویژه نوزادان و افراد زیر پنج سال، در داخل خانواده به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

رکورد بستری کودکان در اثر ابتلا به دلتا در آمریکا شکسته شد

در بیمارستانی در ناحیه سیکا، کارگران تشییع جنازه برای جمع آوری تابوت کوچکی که در خارج از بخش اورژانس رها شده، آمدند. این تابوت آنقدر سبک است که دو کارگر بتوانند به راحتی آن را حمل کنند. داخل آن بدن یک نوزاد دو ماهه است که اسمش ماریا بود.

«علائم او سرفه، آبریزش بینی و تب بود. اکنون، فرزند ما فوت کرده است ...» این را مادرش، ماری بلو، گفت. چند روز قبل از مرگ ماریا، ماری بلو و همسرش از روستای خود در پاگا خارج شدند تا به مراقبت‌های پزشکی بهتری برای فرزندشان دست پیدا کنند.

آن‌ها تقریباً سه ساعت مسیر تا بیمارستان مرکزی ناحیه سیکا در جنوبی‌ترین استان اندونزی راه داشتند. اکنون مصیبت ناگوار آن‌ها به پایان رسیده و آن‌ها به خانه خود در روستا بازگشته‌اند تا این خبر تلخ را به خانواده خود بگویند. پدر ماریا مراسم تشییع جنازه را ترتیب داد.

هر هفته ۱۰۰ کودک می‌میرند و درد از دست دادن فرزند به دلیل کووید -۱۹ چیزی است که بسیاری از خانواده‌ها در سراسر اندونزی در حال تجربه آن هستند.

حداقل ۱۲۴۵ کودک اندونزیایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند هرچند با توجه به میزان اندک آزمایش‌های تشخیص ویروس تصور می‌شود که آمار واقعی بیشتر باشد.

اکثر کشته شدگان زیر پنج سال سن داشتند. بر اساس گزارش انجمن اطفال اندونزی (IDAI)، داده‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰% از مرگ و میر کرونایی کودکان در دو ماه گذشته و همزمان با گسترش نوع دلتا در اندونزی. رخ داده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که سرعت کم واکسیناسیون در خارج از شهر‌های بزرگ نیز کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار می‌دهد و بسیاری از کودکان از طریق اعضای خانواده واکسینه نشده خود به این ویروس مبتلا می‌شوند.

برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی