تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ماتئو رنتزی: جو بایدن یک اشتباه تاریخی در افغانستان انجام داد

نخست وزیر سابق ایتالیا با حمله به جو بایدن گفت او یک اشتباه تاریخی مرگبار در قبال کشور افغانستان انجام داده است.

کد خبر: ۱۰۵۲۰۹
۱۱:۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

ماتئو رنتزی:

دیدارنیوز - ماتئو رنتزی، نخست وزیر پیشین ایتالیا در مصاحبه با روزنامه ریپوبلیکا که یکشنبه منتشر شد، گفت: این یک اشتباه تاریخی است. من برای جو بایدن احترام قائل هستم اما با سیاست‌های او موافق نیستم. او جا پای سلف خود، دونالد ترامپ گذاشت. ترامپ دوست داشت توافقی با طالبان حاصل شود. توافق با آنها غیر قابل تصور است.

این سیاستمدار پیشین ایتالیا معتقد است که باید "یک ائتلاف بین‌المللی با در نظر گرفتن اشتباهات چند سال گذشته تشکیل شود و این سرزمین را تسلیم آدمکش‌ها نکند."

ماتئو رنتزی گفت: این یک خطر قطعی است که افراطگرایان به صحنه باز خواهند گشت. ایتالیا، کشوری است که کمک زیادی در ولایت هرات کرد تا این فرصت را داشته باشد که پرونده تروریسم بین‌المللی را در دستان خود بگیرد.
به اعتقاد او، این مساله باید در چارچوب رایزنی گروه بیست که ایتالیا ریاست آن را بر عهده دارد، قرار بگیرد. رنتزی گفت: ظرف دو ماه، رم میزبان نشست گروه بیست است. در کنار مساله پاندمی، بوم شناسی و بازسازی اقتصادی، ما باید مساله برخورد علیه تروریسم بین‌المللی را مطرح کنیم.

در چهارده آوریل جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم محدودسازی عملیات در افغانستان را اعلام کرد. این طولانی‌ترین کمپین نظامی خارجی در تاریخ آمریکا به شمار می‌رفت. براساس گزارش رسانه‌ها، گروه شبه نظامی طالبان عصر یکشنبه بدون آنکه با مقاومت چندانی مواجه شود، وارد کابل شد و کنترل دفاتر دولتی که نیروهای افغان تخلیه کرده بودند، به دست گرفت. اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان کشورش را ترک کرد و طالبان گفت که این شهر ظرف چند ساعت به کنترل آن درآمد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جو بایدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی