تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

موج مخالفت با کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان

قانون کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان با مخالفت‌های بسیاری مواجه شده است. در این قانون جدید سهم دختران از حقوق پدرانشان حتی به یک سوم هم کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۰۵۰۹۰
۱۴:۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

موج مخالفت با کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدر

دیدارنیوز - در موج اعتراض‌ها به این قانون گروهی از بازنشستگان اعلام کردند که قصد دارند از قانون وضع شده در مجلس به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

به گفته این بازنشستگان تا پیش از تصویب این قانون، تا زمانی که دختران مجرد بودند و یا همسر متوفی داشتند می‌توانستند از کل حقوق بازنشستگی پدر خود بهره‌مند شوند، اما پس از تصویب این قانون، پرداخت حقوق کامل که مشمول مزایای زمان بازنشستگی می‌شود، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

مخالفان این قانون می‌گویند «هنوز بسیاری از دختران از دلایل کاهش حقوق بازنشستگان پدران متوفی‌شان خبر ندارند و آن را به حساب اشتباه در محاسبات مربوط به حقوق می‌گذارند.»

در همین حال و در مخالفت با اجرای این قانون، کارزاری به راه افتاده که تا امروز بیش از ۸ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند. امضاکنندگان این کارزار از رئیس دیوان عدالت اداری خواسته‌اند این مصوبه مجلس را لغو کند.

در بیانیه این کارزار با اشاره به اینکه تا پیش از تصویب این قانون دختران مجرد می‌توانستند از کل حقوق بازنشستگی پدرانشان بهره‌مند شوند، آمده است: پس از تصویب این قانون، پرداخت حقوق کامل که مشمول مزایای زمان بازنشستگی می‌شد، تحت‌الشعاع قرار گرفته و حتی به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است.

دیوان عدالت اداری که بر اساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی تشکیل شده، مسئول رسیدگی به شکایات و اعتراضات علیه سازمان‌های دولتی در ایران است که زیر نظر قوه قضائیه اداره می‌شود.

بر اساس قانون، شرط دریافت مستمری بازماندگان برای فرزندان دختر، نداشتن شغل یا شوهر است. بر این اساس اگر دختری بیکار باشد و همسر نداشته باشد، در صورتی که والدین دارای حقوق بازنشستگی یا مستمری از کار افتادگی بوده و فوت کرده باشند، واجد شرایط دریافت مستمری والدین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
1
9
این کاراشتباهی است این کارونکنید ظلم بزرگیه درحق دختران بیوه وبی سرپرست
فریده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
سلام سازمان نیروهای مسلح اجرا کرده این مصوبه ی مبهم و بی پایه و اساس را و به یک سوم کاهش داده است
gh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
2
این موضوع باید پیگیری شه!!!! موضوع زندگی شرافتمندانه دختران یتیمی هست که بعد از فوت پدرانشان نیاز به حمایت مالی دارن!؟ این همه پول بیمه سالیان سال پرداخت کردن به امید اینکه بعد از مرگشان بازمانده هاشون شریف و با آبرو زندگی کنند حالا این چه مصوبه ای است!؟؟! پس میزان دریافت حق بیمه را هم که ماهیانه از حقوقشون میدن باید ب یک سوم کاهش پیدا کنه! چون لزومی نداره ماهی 700 تومن برای بیمه پول بدن بعدددد هم بعد از مرگشون یک میلیون ماهی به بازمانده هاشون بدن!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
5
من دختری مجرد با ۳۵ سال سن حقوق پدرم رو میگیرم
یک میلیون اجازه خونه میدم ، کم کنید با چی زندگی کنم ؟؟؟ خدا لعنت کنه همه شما رو ، خدا لعنت کنه همه شما و عزیزانتون رو
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
2
این کار غیر قانونی و تصرف در ارث محسوب میشه این دیگه چه مملکتیه!!!!!!!!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
0
مگه مسوولان نمیگن صندوقها رو به ورشکستگی پیش میرن پس اولویت حقوق با بیمه پرداز اصلی میباشد باید حقوق دختران قطع شود چون از حق ما بیمه پردازیهای اصلی پرداخت میشه و با این روال صندوقها رو به ورشکستگی پیش میرن دلیلی نداره کسی که با سی سال سابقه بازنشسته شده خودش و همسرش و دخترش و نوش 100 سال از بیمه حقوق بگیرند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی