تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

ممنوعیت تبلیغ سفر به مشهد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تبلیغ سفر به مشهد خبرداد.

کد خبر: ۱۰۵۰۶۴
۱۲:۴۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

 تبلیغ سفر به مشهد ممنوع

دیدارنیوز ـ یوسف بیدخوری در خصوص اینکه آیا برای قرنطینه دوران نقاهت بیماران کرونایی یا کادر درمان از واحد‌های اقامتی مشهد درخواستی صورت گرفته است یا خیر، اظهار کرد: برای در اختیار قرار دادن بیش از ۸۰۰۰ تخت هتلی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام آمادگی کردیم. اخیرا نیز پس از وضعیت آشفته بیمارستان‌های مشهد از اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی درخواست شد تا لیستی از هتل‌های مشهد را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

وی افزود: برای نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید اعلام کند که در چه مناطقی نیاز به واحد اقامتی دارد، اما تا کنون هیچ هتل و واحد اقامتی تحت پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی واقع نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است. دانشگاه علوم پزشکی بیشتر به اتاقک‌هایی نیاز دارد که بتوانند خدمات بیمارستانی ارائه دهند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: واحد‌های اقامتی و گردشگری جزء گروه شماره یک مشاغل قرار دارند. هرچند پرواز‌ها و سفر‌های حمل‌ونقل عمومی کاهش پیدا کرده، اما در صورت ورود مسافر به مشهد، با توجه به سخت‌گیری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واحد‌های اقامتی می‌توانند در این خصوص کمک کنند. تا کنون هیچ موردی مبنی بر شیوع کرونا در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی مشاهده نشده است.

بیدخوری در خصوص وضعیت فعالیت اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی گفت: در شرایط قرمز فعالیت تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی ممنوع است. در منطقه طرقبه و شاندیز حدود ۲۸ مجتمع گردشگری زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی فعالیت دارند که مطابق چارچوب رستوران‌ها فعالیت می‌کنند. تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری طبیعی خارج از شهر زیر نظر میراث فرهنگی نیست، طبیعتا اگر کنترل بیشتری روی تفرجگاه‎‌ها صورت گیرد با سرعت بیشتری می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

وی در خصوص وضعیت تور‌های گردشگری بیان کرد: در حال حاضر هیچ توری برگزار نمی‌شود. بر اساس مصوباتی که اخیرا در استان داشته‌ایم فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز ممنوع اعلام شده است. مردم در این اوضاع، هوشمندانه عمل می‌کنند و حتی موردی بابت ثبت‌نام مردم با خودرو شخصی خود در تور‌های گردشگری نداشته‌ایم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به تعطیلی مشهد و کشور تا شنبه هفته آینده عنوان کرد: واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری همیشه در اولویت ثانویه قرار دارند. اگر شهر تعطیل باشد آن‌ها تعطیل خواهند بود. وقتی مسافری نداشته باشیم در واقع فعالیت تاسیسات گردشگری معنا ندارد، اما برای عبور از این وضعیت پایبند به تصمیمات ستاد کرونا هستیم و هیچ وقت در این ایام تبلیغ سفر انجام نمی‌دهیم. اوضاع را به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم تا از این اوضاع خارج شده و بتوانیم در شرایط بهتری میزبان زائران و گردشگران باشیم.

بیدخوری در مورد تبلیغ سفر تاسیسات گردشگری همانند آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها تصریح کرد: تبلیغ سفر ممنوع است. فضای مجازی نیز رصد می‌شود و در صورت مشاهده تبلیغ سفر تذکر داده خواهد شد، اما وقتی پرواز و قطاری وارد مشهد می‌شود و واحد‌های اقامتی فعالیتی نداشته باشند، قطعا از این افراد به گونه‌ای پذیرایی می‌شود که شرایط بدتری را رقم خواهد زد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی