تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سید حسن نصرالله: حزب‌الله امروز یکی از بزرگترین احزاب لبنان است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد، زمانی که با حوادث و تحولات سیاسی و امنیتی و اقتصادی مواجه می‌شویم باید به وظایف خود عمل کنیم.

کد خبر: ۱۰۴۸۷۱
۱۰:۰۸ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

سید حسن نصرالله

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در شب پنجم محرم گفت: زمانی که با حوادث و تحولات سیاسی و امنیتی و اقتصادی و اجتماعی و پیامدهای آن مواجه می‌شویم باید ببینیم چه وظیفه داریم که به آن عمل کنیم. زمانی که یک نفر در این کشور حرف می‌زند نتایج و تبعاتش بر سرنوشت و آینده مردم است. همواره به برادرانم می‌گویم که آرزو می‌کنم مبلغی بین مردم و در جبهه باشم و مسئولیت تصمیم گیری را برعهده نداشته باشم چراکه مسئولیت بزرگ و بسیار مهمی است. مردم در این اوضاع شریک این مسئولیت هستند.

وی گفت: بعد از اینکه ۳۰ سال را در این مسیر بودیم خوب فهمیدم که سنگینی مسئولیت چگونه است. ما شبانه روز در هر موضع و هر اوضاعی باید به فکر آخرتمان باشیم چراکه تصمیم که می‌گیریم روز قیامت خداوند درباره آن سوال می‌کند و ما درباره آن مجازات می‌شویم. هیچ شکی نیست که حزب‌الله امروز یکی از بزرگترین احزاب لبنانی است و این مسئله مثبتی است اما مسئولیت‌هایی به دنبال دارد. برخی امروز می گویند ما امروز چه نسبتی با امام حسین (ع) داریم و چگونه بر این اوضاعی که در آن قرار داریم صبر کنیم. امام حسین(ع) برای اهداف بزرگی قیام کرد نباید آن را به یک جنگ کوچک در اینجا و آنجا محدود کنیم.امام حسین (ع) به خاطر اهداف بسیار بزرگی برای حفظ اسلام و اصلاح امت قیام کرد.

سید حسن نصرالله درباره صلح حدیبیه تأکید کرد: صلح با اسرائیل صلحی باطل است چراکه در این صورت از سرزمینی دست می‌کشیم که متعلق به فلسطینی‌ها است. این صلحی غیرمنطقی و غیرانسانی است. این چه ارتباطی با صلح حدیبیه دارد؟ این حرام است.

وی گفت: برخی ارزیابی متفاوتی دارند ما باید آن‌ها را هدایت کنیم و این مسئولیت ماست نه اینکه به منتقدان حمله کنیم چراکه هدف فشار این است که مردم در شک و تردید بمانند. ما از مردم می‌خواهیم یکدیگر را تحمل کنند شرایط سخت بر مردم فشار می‌آورد و آن‌ها را در حیرت و اعتراض و سوال می‌گذارد و این طبیعی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی