تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
نیویورک تایمز

با سیطره طالبان بر بلخ، کابل هم طی ۳۰ روز سقط می‌کند

نیویورک تایمز نوشت: سیطره احتمالی طالبان بر ولایت بلخ زمینه ساز سقوط دولت افغانستان در کابل خواهد بود؛ سقوطی که پیش بینی می‌شود تنها ۳۰ روز به طول بینجامد.

کد خبر: ۱۰۴۷۷۵
۱۰:۵۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

سقوط کابل در صورت سیطره طالبان بر بلخ

دیدارنیوز ـ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی مقامات بلندپایه این کشور و با توجه به پیشرفت خیره کننده طالبان در فتح جبهه‌های مختلف در برابر ارتش افغانستان، یک گمانه زنی را درباره موعد سقوط دولت افغانستان در کابل منتشر کرد.

به گفته این مقامات، سیطره احتمالی طالبان بر ولایت بلخ زمینه ساز سقوط دولت افغانستان در کابل خواهد بود؛ سقوطی که پیش بینی می‌شود تنها ۳۰ روز به طول بینجامد.

گفتنی است که ساعاتی پیش هم ولایت هرات به دست گروه طالبان سقوط کرد.

شاهدان عینی و همچنین مقام‌های امنیتی افغانستان شامگاه پنج شنبه به وقت محلی گزارش دادند که با عقب‌نشینی نیرو‌های دولتی، هرات به تصرف طالبان درآمده است.

یک مقام ارشد امنیتی دولت افغانستان نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرده است که مقام‌ها و نیرو‌های دولتی به پادگانی نظامی در خارج از هرات عقب‌نشینی کرده‌اند.

ساعاتی پیش «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان (شامگاه پنج شنبه) با انتشار یک پیام توئیتری مدعی شد که نیرو‌های طالبان ستاد فرماندهی پلیس و ساختمان استانداری هرات را به طور کامل تصرف کرده‌اند و شماری از نیرو‌های دولتی هم تسلیم این گروه شده‌اند.

این در حالی است که مقام‌های رسمی هرات هنوز به این ادعا واکنشی نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از خبرنگاران در هرات شامگاه پنجشنبه گزارش دادند که زندان مرکزی هرات از کنترل نیرو‌های دولتی خارج شده و به تصرف نیرو‌های طالبان درآمده است.

گفته می‌شود که طالبان قلعه «اختیارالدین» هرات را نیز تحت کنترل خود درآورده است.

منبع: مهر
برچسب ها: افغانستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی