تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران
آخرین گزارش‌ها از حادثه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

پامپئو: روسیه مسئول استفاده احتمالی اسد از سلاح شیمیایی است

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اظهار داشت: واشنگتن، روسیه را مسؤول استفاده احتمالی بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی در این کشور می‌داند.

کد خبر: ۱۰۴۷۰
۱۰:۵۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما باید زمانی که حمله شیمیایی رخ می‌دهد آن را تجزیه و تحلیل کنیم، ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد اما ما با اطلاعات و تجزیه و تحقیقات جنایی این کار را انجام خواهیم داد. مسؤولان ما از اجرای این اصل اساسی کوتاه نخواهند آمد و جوهره سلاح‌های شیمیایی اساسا با سایر انواع سلاح‌ها متفاوت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا گفت، کشورش هرگز استفاده از هر راهکاری را در صورت استفاده مجدد از سلاح شیمیایی در سوریه بعید نخواهد دانست.

پامپئو ادامه داد: واشنگتن در صورت استفاده از سلاح‌ شیمیایی "منبع رفتار منفی" را مسؤول خواهد دانست.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی واهی مدعی شد که واشنگتن روسیه را مسؤول استفاده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از سلاح‌های شیمیایی در این کشور می‌داند.

پامپئو همچنین تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا در تاکید این مسأله بسیار جدی است که سلاح‌های شیمیایی هرگز معیاری نخواهد بود که کشورها در رویکردشان در قبال کشورهای جهان از آن استفاده کنند.

آمریکا پیشتر تحریم‌هایی را علیه شرکت نظامی چینی به بهانه خرید تجهیزات نظامی از روسیه اعمال کرده بود. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تحریم‌ها با هدف مجازات روسیه در واکنش به مداخله داخلی‌اش در روند انتخابات آمریکا و عملکرد غیرقابل قبولش در شرق اوکراین و دیگر فعالیت‌های بد این کشور اعمال شده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نام ۳۳ تن از شخصیت‌ها و شرکت‌های روسی را در لیست سیاه درج و محدودیت‌هایی را برای آن‌ها را در انجام فعالیت‌های تجاری بین‌المللی اعمال کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی