تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

تکلیف ایران درباره عمره چیست؟

در حالی‌که برخی منابع از حذف ۳۳ کشور از جمله ایران از عمره خبر داده‌اند، اما بررسی منابع حج عربستان هنوز چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

کد خبر: ۱۰۴۵۹۹
۱۱:۳۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

سهم ایران از حج عمره

دیدارنیوز ـ عربستان ثبت‌نام عمره را از زائران خارجی واکسینه‌شده آغاز کرده است. بر اساس تصمیم جدید این کشور، زائران خارجی باید برای ثبت‌نام در عمره گواهی واکسن‌های مورد تایید عربستان در برابر ویروس کرونا را ارائه دهند. همچنین زائران واکسینه‌شده در کشور‌های فهرست قرمز باید پس از ورود، مدتی را در قرنطینه سپری کنند.

هنوز جزئیات بیشتری از عمره اعلام نشده، اما با تصمیم مقام‌های حج این کشور، قرار است مجوز عمره در ابتدا ماهانه به ۶۰هزار زائر داده شود و این تعداد به تدریج به دو میلیون زائر در هر ماه برسد. با این وجود، وزارت امور مذهبی ترکیه مدعی شده که مقام‌های سعودی، زائران ۳۳ کشور را از شرکت در مراسم عمرۀ امسال منع کرده‌اند که از جمله این کشور‌ها به ایران، ترکیه، آمریکا، امارات، پاکستان، هند، مصر و لبنان اشاره شده است. مقام‌های حج ترکیه همچنین گفته‌اند قرار است فهرست این کشور‌ها در روز‌های آتی به‌روزرسانی شود.

اما بررسی‌ها از منابع حج عربستان سعودی نشان می‌دهد نام ایران و دیگر کشور‌های ذکر شده همچنان در فهرست کشور‌هایی که مجاز به دریافت ویزای عمره معرفی شده‌اند، قرار دارد و نام هیچ‌یک هنوز حذف نشده است.

در وب‌سایت وزارت حج عربستان نیز تاکید شده که زائران واکسینه‌شده از طریق آژانس‌های مسافرتی عمره، تاییدشده از سوی این وزارتخانه می‌توانند برای ویزای عمره اقدام کنند که نام ایران نیز در این فهرست مشاهده می‌شود. یک مقام آگاه نیز به ایسنا گفت که ایران از فهرست ویزای عمره حذف نشده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حج و زیارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی