تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

محمود صادقی به محسنی اژه ای: استدلال قاضی دیوان عالی در تبرئه سعید مرتضوی، با روند اصلاحی مورد نظر شما سازگار نیست

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم در نامه ای خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نوشت: نقل شده است که قاضی محترم شعبه یک دیوان عالی کشور در حکم خود برای تبرئه سعید مرتضوی چنین استدلال کرده که: «انتساب بزه معاونت محل خدشه است، به‌خصوص اینکه دو نفر دیگر از همکاران نام‌برده که عملا در اقدامات مورد نظر دخیل بوده‌اند و حتی مباشرت در بازداشت داشته‌اند، از اتهام معاونت در قتل تبرئه گردیده‌اند...» 

کد خبر: ۱۰۴۵۳۸
۲۰:۴۵ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

محمود صادقی به محسنی اژه ای: استدلال قاضی دیوان عالی در تبرئه سعید مرتضوی، با روند اصلاح مورد نظر شما سازگار نیست

دیدارنیوز
_ سرویس سیاسی: در نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای آمده است:

جناب حجةالاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس محترم قوه قضاییه

با سلام و احترام

رویه جنابعالی طی مدت کوتاهی که از تصدی ریاست قوه قضاییه می‌گذرد حاکی از آن است که مصمم به اصلاح رویه‌ها در دستگاه قضایی هستید و این جای خوشوقتی فراوان دارد.

نقل شده است که قاضی محترم شعبه یک دیوان عالی کشور در حکم خود برای تبرئه سعید مرتضوی چنین استدلال کرده که: «انتساب بزه معاونت محل خدشه است، به‌خصوص اینکه دو نفر دیگر از همکاران نام‌برده که عملا در اقدامات مورد نظر دخیل بوده‌اند و حتی مباشرت در بازداشت داشته‌اند، از اتهام معاونت در قتل تبرئه گردیده‌اند...» 

این نحوه استدلال توسط قاضی شعبه اول عالی‌ترین مرجع قضایی کشور بسیار جای تأمل دارد و با روند اصلاحی مورد اهتمام حضرتعالی سازگار نیست. انتظار این است که با استفاده از اختیارات خود دستور فرمایید این حکم مورد بازبینی قرار گیرد تا حق کسانی که به دستور نامبرده بازداشت و مورد انحاء رفتار‌های وحشیانه قرار گرفتند که به جان باختن فجیع سه نفر از آن‌ها منجر شد، اندکی اعاده گردد.

با آرزوی توفیق الهی

محمود صادقی ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
اقای باسواد کمی درس حقوق بخوانید بعد نظر بده وقتی عمل مباشر جرم نیست عمل معاون چطور محرمانه است اگر حرف نزنی نمی گویند لالی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی