تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

آمریکا واکسن را برای همه نظامیان آمریکایی اجباری می‌کند

کاخ سفید و پنتاگون اعلام کردند، ایالات متحده از ماه آتی آماده می‌شود تا از تمام نظامیان ارتش آمریکا بخواهد تا مقابل کووید-۱۹ واکسینه شوند.

کد خبر: ۱۰۴۴۲۴
۱۱:۵۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

آمریکا واکسن را برای همه نظامیان آمریکایی اجباری می‌کند

دیدارنیوز - به نقل شبکه خبری الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) منتظر اواسط سپتامبر است تا خواستار واکسن برای نیروهای ارتش آمریکا شود و این در شرایطی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در آستانه تایید کامل واکسن فایزر است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، گفت: واکسینه شدن، اعضای ارتش ما را قادر می‌سازد سالم بمانند، بهتر از خانواده‌هایشان محافظت کنند و اطمینان حاصل شود که نیروهای ما آمادگی دارند در هر نقطه از جهان عملیات داشته باشند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم سرعت مقابله با کووید-۱۹ کُند شود، خصوصا اینکه نوع دلتا به سرعت در حال شیوع میان گروه جمعیتی واکسینه نشده است.

بایدن ماه گذشته بعد از مشخص کردن قوانین کووید-۱۹ برای کارکنان فدرال، به پنتاگون دستور داد تا چگونگی و زمان تزریق واکسن برای حدود ۷۵۰ هزار عضو ارتش را که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، تعیین کند.
وزارت دفاع آمریکا تاریخ اواسط سپتامبر را برای ضرب‌الاجل واکسیناسیون مدنظر دارد، بر پایه این انتظار که سازمان غذا و داروی آمریکا (اف.دی.ای) واکسن شرکت فایزر و بیون‌تک را به طور کامل تایید کند. در حال حاضر این واکسن‌ها از طرف سازمان مربوطه مجوز تزریق اضطراری دریافت کرده‌اند.  

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به رویترز گفت، ضرب‌الاجل مورد نظر پنتاگون، در صورتی که اف.دی.ای سریعتر این واکسن را تایید نهایی کند، زودتر محقق می‌شود. لوید آستین همچنین گفت اگر اوضاع وخیم شود، ممکن است او حتی زودتر وارد عمل شده یا یک رویه متفاوت را توصیه کند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون هم دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما نیروهای سالم و آماده می‌خواهیم. تا زمانی که واکسیناسیون اجباری شود، ما روی جزئیات و سیاست‌ها کار می‌کنیم.

دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند تزریق واکسن ممکن است فورا اجباری شود اما یک ماه فرصت داده شده تا تاییدیه کامل اف.دی.ای صادر شود تا بدین ترتیب نگرانی‌ها درباره ایمنی این واکسن‌ها افزایش یابد.
دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا ابراز امیدواری کرده است که روند صدور تاییدیه کامل این ماه آغاز شود.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت، فعلا حدود نیمی از نیروهای مسلح آمریکا به طور کامل واکسینه شده‌اند و این آمار تنها با احتساب نیروهای فعال و مستثنی کردن گارد ملی و اعضای ذخیره به ۶۲ درصد افزایش می‌یابد. نرخ واکسیناسیون در نیروی دریایی آمریکا که سال گذشته با شیوع شدید مواجه شد، بیشتر است. حدود ۷۳ درصد ملوان‌ها به طور کامل واکسینه شده‌اند

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی