تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ وزیر کشور: هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌ایم/ تغییر چندباره خبر ایسنا!
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ وزیر کشور: هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌ایم/ تغییر چندباره خبر ایسنا!

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

علاءالدین قاسمی: برای حفظ سلامتی مردم، دو سال است که تعزیه اجرا نمی‌کنم

علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونا و همچنین توجه به سلامت مردم، حدود ۲ سال است که اجرای تعزیه نداشته است.

کد خبر: ۱۰۴۴۰۳
۱۱:۰۴ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

خانه نشینی دوساله تعزیه خوان ایرانی

دیدارنیوز ـ همه ساله در ایام ماه‌های محرم و صفر، برگزاری مجالس تعزیه در تهران و همچنین شهر‌های مختلف کشور برپا و علاقه‌مندان بسیاری از این مجالس دیدن می‌کردند. طی ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا شرایط برای برپایی مجالس تعزیه نیز همچون اجرای تئاتر، با مشکلات متعددی مواجه شده و بسیاری از تعزیه‌خوانان به اجرای مجالس خود نپرداخته‌اند.

علاءالدین قاسمی یکی از چهره‌های مطرح و با سابقه تعزیه ایران است که بسیاری از علاقه‌مندان به تعزیه و هنردوستان، پیگیر فعالیت‌های این هنرمند و دیدن اجرا‌های او هستند.

قاسمی درباره این‌که آیا در سال جاری با توجه به شرایط کرونا برنامه‌ای برای اجرای مجالس تعزیه دارد یا نه، گفت: «برای برپایی مجالس تعزیه و اجرا از شهر‌های مختلف از جمله جزیره کیش دعوت داشتم، ولی هیچ‌کدام از این برنامه‌ها را نپذیرفتم.»

وی یادآور شد: «حدود ۲ سال است که به دلیل شرایط کرونایی به اجرای تعزیه نمی‌پردازم و هیچ برنامه‌ای را نپذیرفته‌ام.»

قاسمی تأکید کرد: «تعزیه هنری مردمی است و برای حفظ و سلامت مردم باید با تأمل بیشتری برخورد کرد.»

این تعزیه‌خوان با سابقه در پایان سخنان خود گفت: «در دهه دوم ماه محرم گروهی که سرپرستی‌شان بر عهده من است به اجرای مجالس تعزیه در بوستان ۲۲ بهمن منطقه هفت چنار می‌پردازد.»

منبع: مهر
برچسب ها: ماه محرم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی