تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در فاصله جابه‌جایی دولت انجام گرفت

۲ بار افزایش قیمت شیر در یک هفته

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد دست‌کم ۲ برند معروف محصولات لبنی طی یک هفته تا ۱۰روز گذشته قیمت شیر را ۲ بار بالا برده‌اند و به‌نظر می‌رسد با نهایی شدن مصوبه افزایش قیمت شیر خام موج جدیدی از گرانی کالا‌های لبنی در راه باشد.

کد خبر: ۱۰۴۱۷۶
۰۹:۰۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

افزایش قیمت شیر

دیدارنیوز ـ با انتشار خبر افزایش قیمت شیر خام از ۳هزار و۵۰۰ به ۴هزار و۶۰۰تومان در تیر ماه امسال، شرکت‌های صنایع لبنی از افزایش ۷۰درصدی قیمت محصولات لبنی درصورت تصویب این طرح خبر دادند و ظاهرا تأثیر این اتفاق در بازار کم‌کم خود را نشان داده است.

پاک و ماهشام ۲ برندی هستند که به‌نظر می‌رسد در این زمینه پیشرو بوده‌اند؛ شیر کم‌چرب ماهشام طی ۱۰روز گذشته از ۱۱هزارو۷۰۰ تومان به ۱۳هزار و۱۰۰تومان رسید و قیمت شیر پرچرب همین برند نیز از ۱۴هزار و۲۰۰ به ۱۶هزار تومان تغییر یافت.

ابلاغ تغییر قیمت شیر خام که به‌دلیل قرار داشتن دولت قبل در روز‌های پایانی کار خود به تأخیر افتاده بود حالا رسمیت یافته و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بازار در روز‌های آینده شاهد افزایش قیمت دیگر اقلام هم خواهد بود. براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار شرکت‌های لبنی باید محصولات حمایتی خود را با قیمت دولتی عرضه کنند.

قیمت این اقلام هرساله با تغییر نرخ شیر خام، محاسبه و به شرکت‌های تولیدی ابلاغ می‌شود، اما این شرکت‌ها در تعیین نرخ دیگر محصولات تولیدی شامل ماست‌ها و شیر‌های طعم دار، تتراپک، فرادما و غنی شده، انواع پنیر‌ها و سایر محصولات، خود تصمیم‌گیرنده هستند.

سازمان حمایت سال گذشته برای شیر بطری یک لیتری کم‌چرب ۱.۵ درصد قیمت ۷هزار و یکصدتومانی، برای شیر بطری یک لیتری نیم‌چرب ۲درصد قیمت ۷هزارو۵۰۰تومانی و برای شیر بطری یک لیتری پرچرب ۳درصد قیمت ۸هزارو۵۰۰تومان را تعیین کرد.

شیر‌های کیسه‌ای ۹۰۰گرمی کم‌چرب هم ۵هزارو۴۰۰تومان قیمت گرفتند. هم‌اکنون هیچ‌یک از شیر‌های غیرحمایتی زیر ۱۰هزار تومان قیمت ندارند و میانگین قیمت برای شیر‌های تتراپک یک لیتری ۱۴هزار تومان است.

 افزایش قیمت شیر

منبع: اقتصاد24
برچسب ها: قیمت لبنیات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی