تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شرایط برگزاری مراسم عزاداری محرم در استان تهران اعلام شد

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، درباره شرایط برگزاری مراسم مذهبی و هیئت‌های عراداری، توضیحاتی را ارائه داد.

کد خبر: ۱۰۴۱۳۶
۱۵:۵۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

شرایط برگزاری مراسم عزاداری محرم

دیدارنیوز ـ نشست خبری، با موضوع برنامه‌ها و اقدامات محرم ۱۴۴۳ با حضور حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در این نشست خبریِ، با اشاره به این‌که پروتکل‌های عزاداری امسال نسبت به سال گذشته تغییر کرده است، گفت: «امسال ما شناخت‌مان نسبت به ویروس کرونا و مقابله با آن بیشتر شده است و پروتکل‌ها نیز حرفه‌ای‌تر است. رنگ‌بندی شهر‌های تهران در اجرای پروتکل‌های مرتبط با عزاداری تاثیری ندارد و امسال، برگزاری مراسم در اماکن سر بسته با ارتفاع شش متر و ظرفیت یک چهارم مشکل ندارد.»

او در ادامه گفت: «همچنین امسال امکان دسته‌روی نیز وجود دارد. اما این اتفاق به صورت محلی رخ خواهدداد و قرار نیست دسته‌ها عزاداری در خیابان‌ها حرکت کنند. علاوه بر ممنوعیت تردد دسته‌ها در شهرها، پخش خوراکی نیز همچنان ممنوع است. همه افراد موظف هستند که این پروتکل‌ها را رعایت کنند و تفاوتی ندارد که رنگ‌بندی شهر‌ها چه باشد و برای رسیدگی به رعایت این موضوع، یک شبکه ۵۰۰نفره از بازرسان داریم که میزان رعایت پروتکل‌ها را بررسی خواهند کرد.»

او با اشاره به تشکیل کارگروه‌های یاران سلامت در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا گفت: «کارگروه‌های یاران سلامت با همکاری بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) تشکیل شده‌اند و در این زمینه از نرم‌افزار دیده‌بان استفاده می‌کنند.»

مدیرکل تبلیغات استان تهران ادامه داد: «ابلاغ دستور العمل‌ها به هیأت‌های مذهبی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری پویش نذر سلامت، برگزاری پویش حمایت از نوزادان و مادران نیازمند، اجرای نظر خون، برگزاری روضه در منازل، مناطق محروم و حتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و کارخانجات و شرکت‌ها از دیگر برنامه‌های ماه محرم در تهران است.»

سهرابی با اشاره به اجرای برنامه سیاه‌پوشان در تهران گفت: «این برنامه، عصر امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) به صورت نمادین در میدان آزادی تهران برگزار می‌شود و این مکان برای عزای سرور و سالار شهیدان سیاه‌پوش و آماده می‌شود.»

برچسب ها: ماه محرم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی