تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

چگونه خود را به خوردن سبزیجات عادت دهیم؟

همه افراد خوردن مداوم کرفس، بروکلی، سبزیجات خام را دوست ندارند، اما روش‌هایی برای دوست داشتن این خوراکی‌های دوست‌نداشتنی وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۴۱۳۱
۱۵:۴۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

تغذیه سالم و خوردن سبزیجات

دیدارنیوز ـ سرگی اوبلوژکو، روان‌درمانگر و متخصص تغذیه دو مرحله را پیشنهاد کرد تا غذا‌های سالم به عنوان خوراکی‌های خوشمزه تلقی شوند.

وی می‌گوید که همه افرادی که از لحاظ نظری از رژیم غذایی سالم حمایت می‌کنند، آمادگی استفاده منظم از کرفس، کلم بروکلی، جگر یا سایر غذا‌هایی را ندارند که حاوی مواد باارزش برای بدن هستند. متأسفانه غذا‌های سالم و خوشمزه به‌هیچ‌وجه مترادف با یکدیگر نیستند. آقای اوبلوژکو، متخصص تغذیه در مورد ترفند‌هایی که به عادت خود به تغذیه مناسب کمک می‌کند با شما صحبت می‌کند.

در ابتدا، او توصیه می‌کند از بین محصولات مفید مواردی را انتخاب کنید که شخصاً به نظر شما خوشمزه می‌آید. متخصص معتقد است که اگر خود را مجبور به خوردن غذای ناخوشایند کنید، به جای لاغری واقعی، رژیم غذایی می‌تواند به نتیجه معکوس منجر شود.

وی گفت: هیچ فایده‌ای ندارد که خود را مجبور به خوردن غذا‌های دوست‌نداشتنیتان، اما سالم کنید. این راه شکست است. رژیم‌ها از نظر عادی‌سازی رفتار غذا خوردن کمکی نمی‌کنند. برخی رژیم‌ها نتیجه موقت می‌دهند، که خیلی سریع منجر به اصطلاح اثر یویو، هنگامی که یک فرد قهرمانانه در یک ماه چهار کیلوگرم کم می‌کند، و سپس به راحتی و به طور نامحسوس برای دو یا سه روز وزنش برمی‌گردد؛ بنابراین خود را مجبور به خوردن غذای نامحبوبتان نکنید؛ و اگر غذا‌های سالم موجود در رژیم غذایی با ترجیحات فردی فرد مطابقت داشته باشد، این امید وجود دارد که در نهایت او رفتار خوردن خود را تغییر دهد.

سرگی اوبلوژکو مثال می‌زند: فقط روش‌هایی که بر اساس تغییر رفتار غذا خوردن کار می‌کنند، مناسب است. اگر شخصی برای خود قاعده‌ای را برای خرید گوشت به جای سوسیس وضع کرده باشد، برای بدن سالم، رضایت‌بخش‌تر و مفیدتر است. گزینه دوم این است که غذا‌ها را به لیست قرمز، زرد و سبز تقسیم کنید؛ و در لیست قرمز غذا‌هایی قرار دهید که مفید نیست، روزی ۵۰ گرم از آن‌ها را بخورید. لیست زرد را غذاهایی، چون سبزیجات غیردوست‌داشتنی خود قرار بدهید که میزان ۲۰۰ گرم در روز آن را بخورید. لیست سبز نیز شامل غذا‌هایی باشد که سالم است و دوست دارید، روزی ۵۰۰ گرم از آن‌ها را بخورید. البته این میزان گرم به کالری غذا‌های شما نیز بستگی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی