تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

بررسی احتمال ابتلای مجدد به کرونا در افراد واکسینه نشده

نتایج یک مطالعه جدید در ایالات متحده نشان داده است که احتمال ابتلای مجدد به کووید-۱۹ در افرادی که کامل واکسینه نشده اند بیش از دو برابر است.

کد خبر: ۱۰۳۸۷۳
۱۲:۳۶ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

ابتلای مجدد به کرونا در افراد واکسینه نشده

دیدارنیوز ـ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده بر اساس بررسی انجام شده اعلام کرد: افراد واکسینه نشده در مقایسه با افرادی که به طور کامل واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند دو برابر بیشتر احتمال دارد مجدد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

کارشناسان این مرکز اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده تاکید کننده این توصیه است که همه واجدین شرایط دریافت واکسن کووید-۱۹، صرف نظر از وضعیت قبلی ابتلا به کروناویروس در برابر بیماری واکسینه شوند.

این بررسی بر اساس مطالعه انجام شده روی ۲۴۶ فرد بزرگسال آمریکایی است که در ماه‌های مه و ژوئن سال جاری مجدد به کروناویروس آلوده شدند. محققان وضعیت این افراد را با ۴۹۲ داوطلبی که تحت کنترل بوده و از نظر جنسیت، سن و زمان تست اولیه مثبت یکسان بودند مقایسه کردند.

بررسی‌های انجام شده نشان داد: افرادی که در برابر کروناویروس واکسینه نشده اند در مقایسه با افرادی که واکسن کووید-۱۹ را به طور کامل دریافت کرده اند ۲.۳۴ برابر بیشتر احتمال دارد مجدد به کرونا آلوده شده باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، همچنین در این بررسی آمده است: مدت زمان مصونیت ناشی از عفونت هنوز به درستی درک نشده و ممکن است تحت تاثیر سویه‌های جدیدتر ویروس قرار گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی