تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

انتصاب‌های جدید در تونس/ قیس سعید: برای ساخت تاریخ جدید مصمم هستم

رئیس جمهوری تونس اعلام کرد، اراجیف و مانورها او را دچار سردرگمی نمی‌کند و برای ساخت تاریخ جدید تونس مصمم است.

کد خبر: ۱۰۳۸۵۴
۱۱:۵۷ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

انتصاب‌های جدید در تونس/ قیس سعید: برای ساخت تاریخ جدید مصمم هستم

دیدارنیوز - به نقل از روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در مراسم سوگند علی مرابط، مسوول اداره وزارت بهداشت ضمن تاکید مجدد بر پایبندی خود به احکام قانون اساسی، برخی طرف‌های سیاسی را به تجارت با سلامتی شهروندان متهم کرد.

وی افزود، سلامتی حق بشر است و کالایی در بازارهای سیاسی و مالی نیست.
سعید در ادامه اعلام کرد، تلاش‌هایی برای ایجاد آشفتگی در کاری که انجام می‌دهد، وجود دارد اما این تلاش‌ها، مانورها و اراجیف سیاسی که رسانه‌ها منتشر می‌کنند نه تنها او را دچار آشفتگی نمی‌کند بلکه عزم و اراده او را برای گام برداشتن به جلو مصمم می‌کند و او از اقداماتش عقب نخواهد نشست.

نهاد ریاست جمهوری تونس اعلام کرد، سعید براساس فصل ۸۹ قانون اساسی "علی مرابط" را برای اداره وزارت بهداشت منصوب کرد.

پیش از این هم یک منبع نزدیک به سیاستمداران اطراف سعید گفت، او پست نخست وزیری را به "مروان العباسی"، رئیس بانک مرکزی و کارشناس بین المللی اقتصاد پیشنهاد کرده است.

همچنین رئیس جمهوری تونس طی حکم ریاستی "ولید الحجام" را به عنوان مشاور خود و "منیر عبدالنبی" را به عنوان مدیر دستگاه قضایی نظامی تعیین کرد.

اخیرا رئیس جمهوری تونس طی حکم‌هایی هشام المشیشی، نخست‌وزیر را برکنار، فعالیت پارلمان را به مدت ۳۰ روز تعلیق و مصونیت نمایندگان را لغو کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تحولات تونس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی