تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پای ربات‌ها به بازار رمرزارز‌ها باز شد!

بسیاری از فعالان اصلی بازار رمز ارز‌ها ترجیح می‌دهند از ربات‌ها یا بازارگردانان خودکار استفاده کنند تا حجم انبوهی از معاملات را با کمترین تاثیرگذاری بر قیمت و با بیشترین سود به سرانجام برساند.

کد خبر: ۱۰۳۸۰۶
۰۹:۲۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

 ربات‌ها و بازار رمرزارز‌ها

دیدارنیوز ـ تارنمای «coindesk» نوشت، گاهی اوقات سرمایه گذاران یا سازمان‌ها می‌خواهند ارز‌های رمزنگاری شده زیادی را جابه جا کنند و ترجیح می‌دهند این کار را به گونه‌ای انجام شود که تاثیر زیادی در بازار نداشته باشد. افراد حاضر در صندوق سرمایه گذاری «پارادایم» ایده جدیدی برای پرداختن به این مسئله بدون نیاز به تکیه به دیگران دارند.

این روش که «میانگین وزنی زمان بازارگردانی» یا - time-weighted average market maker (TWAMM) - نامیده می‌شود، ایده‌ای است که انواع نیاز‌ها و بینش‌های روز‌های اخیر ارز‌های دیجیتال را گردآوری می‌کند و ارزش امتحان کردن را دارد.

اغلب، هنگامی که برخی از نهاد‌ها یا افراد می‌خواهند تعداد زیادی دارایی را خرید و فروش کنند، ترجیح می‌دهند این کار تاثیر نسبتا کمی بر بازار تأثیر بگذارد. شخصی که این نوع تجارت را انجام می‌دهد، اساسا می‌خواهد با قیمت فعلی معامله کند. مشکل این است که معاملات بزرگ به طور ناخواسته موجب تغییر قیمت می‌شوند.

زمانی که مردم می‌خواهند یک دارایی را بدون سر و صدا به فروش برسانند، به واسطه‌های تخصصی که می‌دانند چطور چنین تجارتی را انجام دهند، مراجعه می‌کنند. اگر اولویت مهم، قیمت مناسب باشد و نه سرعت معامله، این یک لطف برای سازندگان بازار است، زیرا به آن‌ها نقدینگی را می‌دهد که با آن‌ها کار کنند. البته بعضی اوقات افرادی هستند که می‌خواهند دارایی‌های زیادی را به سرعت جابه جا کنند و این یک داستان کاملا متفاوت است که وارد آن نمی‌شویم.

هنوز هیچ راه خوبی برای انجام دادن یک معامله بزرگ که به آرامی و بدون تاثیر گسترده در بازار رمزارز‌ها صورت گیرد، وجود ندارد.

این گزارش تصریح کرد: ما در دورانی هستیم که سازمان‌های مستقل غیر متمرکز (DAOs) در حال پیشرفت هستند و در مورد مدیریت خزانه خود فکر می‌کنند. ایده پارادایم بر اساس یکی از بزرگترین موفقیت‌ها برای تامین مالی غیر متمرکز (DeFi) در سال‌های اخیر ایجاد شده است: آیتمی که تجار و معامله گران را قادر می‌سازد تا با ربات‌ها معامله کنند، ربات‌هایی که به عنوان بازارگردانان خودکار (AMM) شناخته می‌شوند؛ بنابراین به جای افراد نقش آفرین می‌شوند و دیگر معامله گران مجبور نیستند به شخص ثالث اعتماد کنند.

این بازارگردانان خودکار از سیستم‌های قیمت گذاری داخلی استفاده می‌کنند که اگر کسی بیش از حد سریع یک دارایی را معامله کند، مشکل ایجاد می‌کند. علاوه بر آن این معاملات همه شفاف هستند.

در صورت ساخت و عملکرد مطلوب این ایده، مزایای بازارگردان خودکار در اختیار معامله گران قرار می‌گیرد. این ایده همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد معاملات بزرگ را در طول زمان به گونه‌ای انجام دهند که احتمالا حداقل تغییر را در بازار ایجاد کند.

این طرح خاص به نتیجه برسد یا خیر، به روشن شدن انواع مشکلاتی که کارآفرینان در امور مالی غیرمتمرکز به آن بر می‌خورند، کمک می‌کند. البته گمان می‌رود این طرح به زودی به ثمر بنشیند.

منبع: تحریریه
برچسب ها: ارز دیجیتال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی