تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کلاهبرداری میلیاردی از کاربران رمزارز‌ها/ پرونده‌ای با ۵۰ شاکی

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که در حوزه رمز ارز‌ها اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد.

کد خبر: ۱۰۳۰۷۴
۱۵:۲۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

کلاهبرداری از کاربران رمزارز‌ها

دیدارنیوز ـ سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که این روز‌ها در پلیس فتا و دادسرا‌ها برای آن پرونده تشکیل می‌شود، بحث رمزارز‌ها است که متاسفانه این دست از جرایم جزو کلاهبرداری‌های نوظهور در فضای سایبر است که به دلیل ناآگاهی برخی از کاربران شکل می‌گیرد.

وی افزود: در پرونده اخیر متهم با راه اندازی سایتی در فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مدعی بود که با یکی از صرافی‌های آنلاین در خارج از کشور ارتباط دارد و می‌تواند مشکلات افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند را حل و فصل کند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: متهم با این ترفند رمز حساب کاربری شهروندان را اخذ و آن‌ها را به سایتی که خودش طراحی کرده بود، هدایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه متهم دارای یک فقره سابقه کیفری است، افزود: طی انجام یک عملیات اطلاعاتی، این فرد در مخفیگاه خود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: این پرونده بیش از ۵۰ فقره شاکی دارد؛ لذا اقدامات ما در حال انجام است تا دیگر شاکی‌های این پرونده را شناسایی کنیم.

وی افزود: در بررسی تجهیزات رایانه‌ای پرونده مشخص شد که متهم علاوه بر اخذ رمز کاربری شاکیان، اطلاعات شخصی کاربران را گرفته بود تا برای انجام دیگر جرائم از اسامی این افراد سوءاستفاده کند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: در این پرونده تعدادی از شکات تمام سرمایه خود را از دست دادند. فقط در یک فقره بیش از ۳ میلیارد تومان کلاهبرداری شده است و در حال بررسی و برآورد ارزش مالی این پرونده هستیم.

برچسب ها: ارز دیجیتال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی