تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

درخواست مجدد آمریکا برای درج کامل حزب‌الله لبنان در لیست "تروریسم"

آمریکا مجددا خواهان درج نام حزب‌الله لبنان و شاخه‌های سیاسی و نظامی‌ آن در لیست "تروریسم" شد.

کد خبر: ۱۰۳۷۲۳
۱۱:۵۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

درخواست مجدد آمریکا برای درج کامل حزب‌الله لبنان در لیست

دیدارنیوز - به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، قانونگذاران آمریکایی ۲۹ ژوئیه پیش نویس قانونی را مطرح کردند که در آن آمده است: "آمریکا همچنان به مبارزه با تروریسم جهانی و حامیان آن پایبند است. ما از هم پیمانان و شرکا می‌خواهیم به این تلاش بپیوندند. از اتحادیه اروپا نیز می‌خواهیم حزب الله لبنان را به طور کامل با شاخه نظامی و سیاسی‌اش در لیست تروریسم قرار دهد."

در این پیش نویس "بر توقف حمایت‌های مالی از حزب الله چه بعد سیاسی و چه نظامی تأکید شده و فشار جدیدی بر اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فعالیت‌های این حزب در دو شاخه آن است."
جاسم محمد، رئیس مرکز اروپایی اطلاعات و پژوهش‌های مبارزه با تروریسم گفت: اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله را عملا در لیست "تروریسم" قرار داده اما تحرکاتی برای درج کامل حزب‌الله در لیست "تروریسم" وجود دارد.

وی گفت: برخی کشورهای اروپایی اخیرا فعالیت حزب‌الله در دو شاخه را ممنوع کرده‌اند مثل آلمان و انگلیس که دیگر کشورهای اروپایی را به این مسئله تشویق می‌کنند. این یک گام بی سابقه در سیاست آلمان است و بر تمام کشورهای اتحادیه اروپا تأثیر می‌گذارد.

محمد گفت: فرانسه مهم‌ترین مخالف درج کامل نام حزب‌الله در لیست "تروریسم" است. اتحادیه اروپا درحال حاضر شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را "تروریستی" می‌داند نه شاخه سیاسی.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی